1920 yılından günümüze Türk denizciliğindeki değişim ve gelişim

Konusu 'Ödevim var' forumundadır ve Lavinia tarafından 3 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. 1920 yılından bugüne kadar Türk Denizciliğinde meydana gelen gelişmelerin kronolojik sıralamasını konunun devamında okuyabilirsiniz. Osmanlı döneminde birçok isimle adlandırılan İstanbul Deniz Taşımacılığı 1925 yılında resmi kanunla Seyri Sefain olarak adlandırıldı. İstanbulda Adalar, Köprü, Pendik-köprü-Yeşilköy arası seferler düzenleyen bu kurum Türk Denizcilik kurumlarından ilki sayılabilir.

    1933 yılında bu kurum üç bölüme ayrılmıştır ve bu bölümler şunlardır;

    İstanbul ve civarı hatlar
    Denizler arası yollar (Karadeniz, Akdeniz vs..)
    Fabrika ve Havuzlar Müdürlükleri

    Kurum kendine birçok gemi inşa ettirerek filosunu genişletmiş ve dış devletlerden kendisine gemiler almıştır. Bu kurum ilerleyen yıllarda 1937 yılında resmi kanun ile bu vakfa bağlı olarak kurulan Denizbank idaresine bağlanmıştır. Fakat bundan 2 yıl sonra Denizbank kaldırılmış yerine Devlet Limanları İşletme Müdürlüğü, Devlet Deniz Yolları ve İşletme Müdürlüğü adında iki farklı kurum kurulmuştur. 1944 yılında çıkarılan kanunla birlikte Devlet Deniz Yolları ve İşletme Müdürlüğüne kıyı emniyeti ve cankurtaran gibi birimler bağlanmıştır. Bu kurumu desteklemek adına devlet tarafından 1952 yılında resmi kanunla Denizcilik Bankası kurulmuştur. 1983 yılında ise bu kurumun adı Türkiye Denizcilik Kurumu olarak değiştirilmiştir. 1984 yılında ise Türkiye Denizcilik İşletmeleri Genel Müdürlüğü adını almıştır.

    1985 yılında bu kurumdan tersanecilik hizmetleri ayrılarak Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş adını almıştır. Bu kurumdan ise kıyı emniyeti ve gemi kurtarma bölümü T.C. Denizcilik Müsteşarlığına geçirilmiştir.

    Gemicilik ve denizcilik sektörü en son özelleştirme idaresinin kararı ile değişime uğrayarak Türkiye Gemi Sanayi A.Ş. son bularak Türkiye Denizcilik İşletmeleri A.Ş. katılmıştır.