2 Yaş Çocuğun Eğitimi Nasıl Olmalıdır

Konusu 'Hamilelik ve Çocuk Bakımı' forumundadır ve Demir tarafından 16 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. 2 Yaş Çocuğun Eğitimi Nasıl Olmalı

    Çocuk iki yaşına girdiği zaman hareket becelerinde oldukça artış olduğu gözlemlenir. Hareket becerileri arttıkça da etrafını daha fazla karıştırmaya başlar. Bu dönemde dikkat süresi kısadır. Elindeki nesnelerle uzun süre ilgilenmez.

    Oyuncakları fazla dikkatini çekmez. Evdeki eşyalar daha fazla ilgisini çeker. Mutfak araç gereçleri oldukça ilgilendiği nesnelerdir.

    Dikkatini renkli ve parçalanıp tekrar bütün olabilen, itilen, takılan oyuncaklar çeker. Nesneleri tanıtan renkli kitaplarla ilgilenir. Kendi yaşıtlarıyla henüz oyun oynamaz. Daha çok gözlem yapar, taklit eder. Diğerlerinin elinden oyuncak çeker.

    2 yaş çocuğu oldukça meraklıdır. Nesneleri ellemek, dokunmak ister. İstekleri engellendiği zaman hayal kırıklığına uğrar.

    Tepkisini ağlama, tepinme şeklinde verir. Egosantrik(benmerkezci) dönemdedir. Dünyada olup biten herşeyin kendisi için olduğunu düşünür. Bu yüzden de isteğinin olması konusunda diretir. İnatlaşmadan dikkatini başka yöne kanalize etmeye çalışmak olayları çözümler.

    Cezalandırıcı, inatlaşmacı bir tutum içine girmek iletişimi bozar. Negativist(olumsuz) bir tutum içinde olması dolayısıyla işler karmaşık bir hal alır. Olumsuz tavırlar ile istediklerini yaptırmaya çalışır. Böylecede inatçılık gelişir. Dolayısıyla uzlaşmacı bir tavır sergilemek, sorunu daha çabuk çözer. Evde belli sınırlar içinde istediklerini yapmasına olanak tanımak gerekir.

    Tuvalet eğitimi de bu dönemde yavaş yavaş kazanılmaya başlar. Yetişkinlerin bu konuda anlayışlı, sabırlı ve sevgiyle yaklaşımları sonucu bu eğitim çocuğa kazandırılmış olur.