2013 Sağlıklı Beslenme Trendleri

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 7 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    2013 için En İyi Beslenme Trendleri

    2013 Beslenme Trendi Nedir?

    2013'de beslenme alışkanlığını değiştirmek, fiziksel aktiviteleri arttırmak ve formunuza kavuşmak için başlangıçta bulunabilirsiniz.. Her sene kafamızda Sağlıklı Beslenme Trendleri ile ilgili planlar kurup ve bunları her pazartesi gününe erteleriz.Gelen her yeni yılla beraber, yeni bir beslenme sistemi kurmak isteriz ve kurduğumuz bu sistemi hayatımıza adapte etmeye çalışırız. Her gün Tıp dünyası bir araştırma sonucu açıklıyor.Bazen bildiklerimizin yanlış olduğunu ispatlar nitelikte veya bilmediklerimizi öğreniriz.. Eğer sağlığınız konusunda bu yıl kararlıysanız ve başlangıç yapmak isterseniz işte size bir fırsat. 2013’ün beslenme trendleri neler, bakalım..

    [​IMG]

    En son yapılan bilimsel araştırmalarda uzun süre aç kalmak kadar zararlı olan bir başka gerçeği ortaya çıkardı. Çok sık beslenmek.
    Günde 8 öğünden fazla beslenmenin pankreası yorduğu ortaya çıktı.Bunun sonucuna göre günde 6 öğünden fazla beslenmeyin diyor uzmanlar.3 saatten fazla aç kalmayın ancak dakika başı da atıştırmayın.

    İşte formda kalmak ve sağlıklı olmak için 2013 yılının Beslenme trendleri

    [​IMG]

    Öncelikle Hedeflerinizi belirleyin..Sağlığınız ile ilgili hedeflerinizi zihninizde tasarlayın.Zayıplamak istiyorsanız gerçekçi hedefler belirleyin..
    Günlük tutarak beslenme ve fiziksel aktivite konusunda kendi kendinizi takip edebilirsiniz.
    Alışkanların değişmesi için belli bir zamana ihtiyaç vardır. Kendinize bir süre belirleyin. Mesela 21 gün kadar hayatınızı ve beslenme şeklinizi tümden değiştiremeyeceğinizi unutmadan uygulamaya koyulun.

    • Günde 6 öğünden fazla yemeyin.
    • Her öğününüzde mutlaka bir parça protein olmalı:
    • Ekmek cevize eşit değildir
    • Çiğ sebze, kuru meyve ve taze meyveleri içeren Lifli gıdalar alın
    • Bu yıl her sabah kahvaltı yaparak güne başlayın
    • Egzersiz yapmadan önce kahve için
    • Egzersizden sonra light süt ürünleri içebilirsiniz.
    • Probiyotik ürünler özellikle yoğurtlara beslenmenizde yer verin.
    • Yemeklerde mutlaka zeytin yağı tüketin
    • Zayıflama kapsülleri vs. gibi muzice adı altında sunulan ürünlerden kaçının
    • Günde 2 dilim Ananas tüketimesi öneriliyor.

    [​IMG]
     

  2. Cevap: 2013 Sağlıklı Beslenme Trendleri

    Bir sağlıksız besleniyorum ki şu ara hiç sormayın. :D
     


  3. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Cevap: 2013 Sağlıklı Beslenme Trendleri

    Al bende de o kadar ne yediğim belli ne yemediğim :p