5 Temel Besin Grupları Nelerdir

Konusu 'Bitkisel Tedavi' forumundadır ve webkolik tarafından 3 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. webkolik

    webkolik Süper moderatör Yönetici

    5 Temel Besin Grupları

    Sağlıklı beslenebilmek için 5 temel besin grubu denilen gıdalardan düzenli olarak yemektir. Dengeli beslenmek adına ihtiyacımızı karşılayan bütün besinler içerisinde bulunduran 5 Temel Besin Grubu nedir kısaca şöyle özetlenebilir: Bunlar Tahıl ürünleri başta olmak üzere, sebzeler, meyveler, süt ve süt ürünleri ve et ya da ete eş değer besinlerdir.




    SEBZE VE MEYVELER


    Hepimiz sebze ve meyvelerin sağlığımız için ne kadar faydalı olduğunu biliyoruz. Onlar birer vitamin, mineral ve lif deposudur. Doğal olarak sodyum ve kalori miktarları düşüktür.


    TAHIL ÜRÜNLERİ

    Tam tahıllı ürünlerle beslenmemiz, kalp hastalığına, kansere ve şeker hastalığına yakalanma riskini azaltan lifleri kazandırır. Ekmek, makarna, bulgur, pirinç gibi gıdaların tamamı bu grupta bulunur. Tahıl ürünlerinin günlük beslenmemizde önemi çoktur. Karbonhidrat bakımından zengindirler ve günlük enerji ihtiyacının büyük bir bölümünü karşılar. Beslenmenize tam tahıllı gıdalar eklemeyi unutmayın.


    KIRMIZI ET ve ONA EŞDEĞER BESİNLER

    Et ve ona eşdeğer besinler bize B vitaminleri, demir, çinko ve protein sağlar. Kırmızı et ve kümes hayvanları, mükemmel bir yüksek kaliteli protein kaynaklarıdır. Bu gruba dahil olan diğer besinler, deniz ürünleri ve şarküteri ürünleridir. Ayrıca ceviz, fındık, fıstık, yumurta ve kuru baklagillerdir.

    SÜT ve SÜT ÜRÜNLERİ

    Süt ve süt ürünleri güçlü diş ve kemikler için önemli bir kalsiyum kaynağıdır. Eğer beslenme yoluyla yeterli kalsiyum almazsanız, ilerleyen yaşlarınızda osteoporoza yakalanma riskiniz artar. Bu grupta, yoğurt ve ayran gibi süt kültüründen elde edilen ürünlerle peynir çeşitleri yer alır.


    YAĞLAR

    Yağların miktarı ve çeşitleri sağlığımıza birçok olumlu etki verir. Ancak yanlış yağ tercihleri ve fazladan tüketim sağlığı bozucu bir etki gösterebilir. Sıvı yağlar da E vitamin, tereyağında ise A vitamini zengindir. Zeytinyağı ile balık yağı da kalp sağlığını korur. Yağlar vücuda enerji sağlar, yağda eriyen vitaminlerin vücutta kullanımını sağlar.
     
    Son düzenleme: 8 Temmuz 2013