Acıkmamak İçin Sahurda Ne Yemeli

Konusu 'Dini günler ve geceler' forumundadır ve webkolik tarafından 10 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. webkolik

    webkolik Süper moderatör Yönetici

    Ramazan ayında Sahurda Acıkmamak İçin Ne Yemeli

    Sahurda Acıkmamak İçin yenen yemeğin de fazla ağır olmaması gerekir. Uzmanlar sahuru erken bir kahvaltı gibi düşünerek gün boyunca bizi tok tutacak, kan şekerinizin düzenli seyretmesini sağlayacak protein içeriği yüksek besinlerden oluşan bir kahvaltı hazırlanmamızı tavsiye ediyor. Sahurun kahvaltı öğünü gibi düşünülüp kahvaltıda yenilen türde yiyeceklerin tercih edilmesini ve bol miktarda sıvı tüketilmesini öneriyor.

    Sahur menüsünde peynir çeşitleri ile yumurta protein kaynağı olarak yer almalıdır. Sucuk, salam ve sosis gibi şarküteri ürünleri sahur için oldukça ağır ve yağlı besinlerdir, bu nedenle tüketmemek daha yerinde olur. Ayrıca baharat içerikleri ile gün içerisinde daha fazla susamanıza neden olurlar. 2–3 dilim tam buğday ekmeği, söğüş sebzeler ve 1–2 porsiyon meyveyi de sahur sofrasına eklemeyi ihmal etmeyin. Şekerli ürünler erken saatlerde acıkmanıza neden olacağından bu besinler için olan hakkınızı akşama bırakın. Zeytin hususunda da dikkatli olun ve 5-6’dan aşırıya kaçmayın. Çünkü zeytinlerin tuz içerikleri yüksektir ve susuzluk hissinin erken uyanmasına yol açarlar. Sahur sofrasının başlangıcını ve bitişini mutlaka su ile yapın.