Adsense Panelindeki Terimler

Konusu 'Web rehberi' forumundadır ve Elif tarafından 9 Mart 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    AdSense Panelinde Bulunan Terimler

    Google AdSense belli kurallara göre hareket eden, internet sitesi sahiplerinin Google reklamları görüntüleyerek para kazanmalarını sağlayan bir sistemdir. Adsense gelirin %51’ni yayıncıya %49’unu ise kendisi almaktadır. Bu sistem doğru kullanıldığında oldukça iyi kazançlar elde edebilirsiniz. Çünkü Türkiye'de en çok kullanılan reklam şirketidir. Aşağıda Adsense Panelindeki Terimlerimlerin ne anlama geldiğini öğrenmeniz size extra fayda sağlayacaktır.

    [​IMG]
    İşte AdSense Panelindeki Terimler

    Sayfa Gösterimleri: Adından da anlaşılacağı gibi reklamınızın görüntülenme sayısını gösterir. Burada yayıncılar genelde yanılgıya düşer. Web sitelerine koydukları 3 reklamın toplam gösterimleri rakamsal olarak onları aldatmaktadır.

    Sayfa TO (CTR): Tıklanma oranı yani 100 kişiden şu kadar kadarı tıklamış anlamına gelir. Örneğin sayfa TO 3% ise bunun anlamı: 100 kişiden 3 kişi reklamınıza tıklamıştır.
    Genellikle yayıncıların burada şunu merak eder. Sayfa TO çok yüksek olursa Adsense’den reklamlarımı durdurur mu? Eğer yerleşiminizde bir sorun yoksa ve içerikleriniz özgün ise korkacak bir durum yok anlamına geliyor.

    Sayfa eBGBM: Tahmini kazancınızın sayfa gösterim sayısına bölünerek 1000′le çarpılmış halidir. Burada tahmini kazanç denmesinin nedeni gün sonunda kazancınız bir miktar kesintiye uğrar bunun nedeni bazı tıklamalar onaylanmadığı içindir.

    Tıklamalar: Yayındaki reklamlarınıza tıklanma sayısını gösterir.