Apartmanlarda Risk Değerlendirmesi Nasıl Yapılır

Konusu 'Bilgi bankası' forumundadır ve Elif tarafından 3 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Apartman Risk Değerlendirmesi 1 Ocak 2013 tarihinde başladı.

    Bir apartmanın risk değerlendirmesini nasıl yapıldığına geçmeden önce bu değerlendirmenin ne olduğuna bakalım.

    Apartmanlarda dışarıdan gelebilecek tehlikelerin belirlenmesi, bu tehlikelerin riske dönüşmesine neden olan faktörlerle, tehlikelerden kaynaklanan risklerin analiz edilerek yapılan çalışmalara ''Risk Analizi'' denir.
    Risk analizleri derecelendirilmesi ve kontrol tedbirlerinin kararlaştırılması da bu amaçlar içindedir.

    Apartman Risk değerlendirmesi yapmanız için: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının internet sitesine girerek Bakanlığın yayımladığı formu doldurun.. Daha sonra bağlı bulunduğunuz Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü müfettişinin denetlemeye geldiği gün yetkiliye göstermeniz gerekiyor. Ama bulunduğunuz apartman büyük ölçekliyse risk değerlendirmesi yapan bir firmayla anlaşarak, değerlendirmenizi yaptırabilirsiniz.
    Firma, risk değerlemesi yapılacak yere bir uzman göndererek, keşif yaptırır. Bina özelliklerine ve çalışan sayısına göre değişen değerlendirmesini hazırlayarak size teslim eder.

    Yukarda belirttiğimiz süreyi takiben değerlendirmenizi yapmadığınız her ay için 3 bin 284 TL para cezası ödeyeceksiniz.
    Müfettişlerin ne zaman denetlemeye geleceği belli değil. Denetleme günü, değerlendirmenizi yaptırmadıysanız her ay için bu para cezasını ödemek durumunda kalacaksınız.