Așırı Kullanım Yaralanması ve Nedenleri

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Elif tarafından 20 Şubat 2014 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Kasların, yumuşak ve gevşek olması gereken dinlenme halinde bile, gergin ve elle hissedilebilir bir sertlikte olması kas sertliği olarak tanımlanır. Sporcular, kas sertliğini yorgunluk, batma hissi, ağrı ve kramp şeklinde hissedebilirler.
    Sportif etkinliğin yapıldığı zemindeki bozukluklar, uygun olmayan antrenman yöntemleri, kasların aşırı kullanımı, mineral yetersizliği kas sertliğine neden olur. Kasların gerdirme egzersizleri ile gevşetilmesi, sıcak duş ve banyo, ağrı kesici merhem ve pomat uygulaması, kas gevşetici ilaçlar, masaj, kas güçlendirici egzersizler kas sertliğinin tedavisinde uygulanabilecek yöntemlerden bazılarıdır.
    Kas sertliği ile karşılaşan sporcuların yeterince magnezyum almasına dikkat edilmelidir. Antrenman ve yarışmalar öncesinde uygun ısınma ve gerdirme egzersizleriyle kaslar yüklenmeye hazırlanmalıdır. Kas yorgunluğu, kasın enerji ihtiyacı ile enerji üretme kapasitesi arasındaki geçici dengesizlik olarak tarif edilebilir. Daha basit bir tarifle, kasların kuvvet üretme kapasitesinin, tekrarlanan kasılmalar sırasında azalmasıdır.
    Yorgunluk, kas hücresindeki iç ortam dengesinin bozulmasıyla ilgilidir. Kas hücresinde laktik asit gibi bazı maddelerin artması, glikojen gibi bazı maddelerin azalması kasta iç ortam dengesinin bozulmasına neden olur. Yine yeterli sayıda kas hücresinin uyarılamaması veya bazı kas hücrelerinin zayıf uyarılması kas kuvvetinde azalmaya yol açar. Bu da kasın kasılmasını olumsuz etkileyerek yorgunluğa yol açar. Kas yorgunluğu hiçbir tedaviye gerek olmaksızın sadece istirahat ile 3 - 4 gün içinde geçer. Yorgunluğun atılmasını hızlandırmada C ve E vitamini almak, sauna ve masaj etkilidir.