Az Uyumak İçin Ne Yapmak Gerekir?

Konusu 'Bunları biliyormuydunuz' forumundadır ve Yavuz tarafından 6 Ekim 2012 başlatılmıştır.

  1. Daha Az Uyumak İçin Ne Yapmak Gerekir?

    Az Uyumanın Sırrı Az Uyumak İçin Ne Yapmak Gerekir

    Uyumak insanlar açısından yaşları çalışma ve yaşam şartları olarak değişkenlik göstersede normal bir vücudun uyku ihtiyacı 5 saatte alınmaktadır. Daha az uyumayı başarabilmek aslında alışkanlık ve psikolojik durumlar ile daha çok ilintilidir. Kendimizi şartlandırdığımız ölçüler aslında normalin çok üzerinde olabilir. Bu gün toplumda 8 saat uyku gerekliliği bilimsel olarak hiçbir temele dayanmamaktadır.

    Daha az uyumak için imkan dahilinde gündüz vakitlerinde özellikle öğleden sonra 30-45 dakika arası dinlenmek çok büyük fayda sağlayacaktır. Gece uykusunun beyin ve vücut açısından en dinlendirici ve kaliteli olduğu vakitler gece yarısından önce başlayıp webokur.net imsaka yakın bitmektedir. İmsak vakti uyku vücuda ne kadar tatlı gelsede dinlendiricilik açısından gece yarısına denk değildir. Fakat bu gün insanlar gece yarısından önce yatmamayı alışkanlık haline getirmişlerdir. Bu da ne kadar fazla uyunursa uyunsun kaliteli bir uyku ve dinlendirici olmamaktadır. Kişi uyandığında uykuya doyumsuz olarak uyanmaktadır.

    Bu sebeple gece yarısından önce mutlaka alışkanlık haline getirerek yatağa girilmeli ve erken kalkmaya çalışılmalıdır. İlk başlarda zor gelsede zamanla vücut alışacaktır. Ayrıca uyuduğunuz odayı gündüz mutlaka havalandırmalısınız ve sabah gün ışığı vuracak şekilde camların perdelerini ayarlamalısınız. Sigara içiyorsanız bunu mutlaka terk edin .Çünki sigara ciğerleri iflas ettirdiği için gece uyku esnasında kan dolaşımı yavaşlar ve yetersiz olan ciğerler beyne yeterli kan göndermediği için dinlenme gerçekleşmez.

    Bunların hiç birini yapamıyorsanız Erdal DEMİRKIRAN'ın "Sadece Aptallar 8 Saat Uyur" kitabını okumanızı tavsiye ediyorum.
    ywx webokur.net​
     
    Son düzenleme: 31 Ekim 2012