Az Yemek İçin Ne Yapmalı

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 26 Mart 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Az yemek için neler yapmalıyım

    Az yemek için iradeli bir yapıya sahip olmak şart değil. İşte size hem uygulaması kolay hem de zevkle deneyeceğiniz küçük ipuçları..
    Az yiyerek Kilo vermek için farklı değişiklikler yaparak, sağlıklı ve zayıf olmanın tadına varabilirsiniz. Bunlar aslında bilmediğimiz şeyler değil. Mesela doymadan yemekten kalkmak gibi..Eğer bunu hayat tarzımız haline getirsek kilo alma veya kilo verememe sorunumuz kalmayacaktır. Nedeni ise çok basit.

    Çünkü midenin yapısı kastır.Ne kadar çok yiyecekle doldurursak o kadar çok genişler ve büyür. Midenin büyümesi ve genişlemesi de her seferinde daha çok yemek doldurularak gerginlik hissine yol açar. Ama doymadan yemekten kalkarsak, midemizde büyüme olmayacak ve daha az gıda alarak erken doymaya başlayacağız.

    Midenin üçte birini boş bırakmak: Buradaki amaç mideye girecek olan gıda miktarını azaltıp, midenin büyümesini engellemektir.

    Yemek masasında ideal oturuş: Eskiden yer sofralarında yemek yenirdi.Bu şekilde oturuş mide hacmini küçülür. Dolayısıyla daha az yemiş oluruz. Peki bunu günümüzde nasıl uyarlayabiliriz?
    Sandalyede otururken bir ayağımızı altımıza alıp, diğer dizimizi de dikerek mide bölgemizi bacağımıza yaslayarak oturabiliriz. Bu oturma pozisyonunda midemize bacağımız tarafından dıştan baskı yapar ve hacmi küçülerek daha az miktarda yiyecekle erken doymamızı sağlar

    Az ve sık yemek: Sağlıklı kilo verebilmek için başka bir yöntem de az ama sık yemektir. Böylelikle mideniz aç kalmayacak ve iştahımızı da kontrol altına almış olacağız.

    [​IMG]