Bahar Yorgunluğunu Geçiren Besinler

Konusu 'Bitkisel Tedavi' forumundadır ve Elif tarafından 27 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Bahar yorgunluğuna karşı iyi gelen besinler nelerdir, bahar yorgunluğunu geçirmek için hangi besinleri almalıyız

    Baharın gelişi bazılarına enerji ve canlanma hissi verirken, bazısına da halsizlik, yorgunluk hissi, dikkat dağılımı gibi sıkıntılara neden olabiliyor. Ayrıca eklem ağrıları, mutsuzluk ve uykuya eğilim artar. Kısacası Bahar yorgunluğu genç yaşlı demeden tüm yaş gruplarını etkilemektedir. Oysa beslenme düzeninde ve bedensel aktivitelerde yapılacak bazı değişikliklerle bahar yorgunluğunu giderebilir ve yaza daha sağlıklı bir başlangıç yapabilirsiniz. İşte Bahar Yorgunluğunu Gideren ve günlük beslenmenizde bulunması gereken besinler şunlardır:

    1. Maydanoz, biber, turunçgiller, soğan, kereviz, brokoli, çilek ve kivi gibi C vitamininden zengin besinler.

    2. Balık, yumurta sarısı, kırmızı et, süt, yoğurt, havuç, kayısı, tatlı kabak, kavun, şeftali, ıspanak, brokoli, tere, maydanoz, dereotu ve roka gibi
    A vitamininden zengin besinler.

    3. Bitkisel yağlar, yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, yumurta ve kepeği ayrılmamış un gibi E vitamininden zengin besinler..

    4. Balık, deniz ürünleri, etler, tahıllar, yumurta, brokoli, lahana, kereviz, soğan, sarımsak, mantar ve turp gibi Selenyumdan zengin besinler ..

    5. Etler, balık, süt, peynir, yumurta, deniz ürünleri, yağlı tohumlar, kuru baklagiller, kepekli tahıl ürünleri ve mantar gibi Çinkodan zengin besinler ..

    Bitki çayları
    Ekinezya

    Birçok yararlı maddenin yanı sıra tanenler, yağ asitleri, A, C ve E vitamini içerir. Tüm bu zengin içeriğiyle Ekinezya bağışıklık sistemini güçlendirerek vücut direncini artıran bir bitkidir. Uçuk, grip, bademcik iltihabı gibi hastalıklara karşı kullanılan ekinezya soğuk algınlığının önlenmesinde çok yaygın olarak tercih edilen bir bitkidir.

    Adaçayı

    Güçlü antioksidan özelliğinin yanı sıra A, B ve C vitaminleri içerir. Özellikle dolaşım, sindirim sistemi ve hafıza üzerinde olumlu etkileri vardır. Rahatlatıcı etkisi de bilinen adaçayı, özellikle yoğun geçen bir günün sonunda enerjinizi geri kazanmak ve yeniden canlanmak, bahar aylarında etkili olan yorgunlukla baş edebilmek için birebir.

    Yeşil çay

    Sağlıklı içecekler içerisinde en iyilerden olan yeşil çay, özellikle bahar aylarında günde iki kupa tüketilebilir. Gün içerisinde tüketilmesi önerilen yeşil çay hem metabolizmanızın hızlanmasını sağlayacak hem de bağışıklık sisteminizin daha güçlü olmasını sağlayacaktır.

    Melisa çayı

    Antiseptik özelliği olan melisa çayının bahar aylarında düzensiz uyku problemi olan kişiler tarafından tüketilmesi gerektiği bilinmektedir. Günde bir kupa yeterli düzeydedir. Ayrıca hazmı kolaylaştıran, mideyi rahatlatan ve gaz sıkıntısı çekmenizi engelleyen melisa çayı tüketerek bahar yorgunluğu yaşama riskinizi azaltabilirsiniz.

    Ihlamur

    Bahar aylarında baş ağrısı çeken bireyler için birebir olan ıhlamur, mide salgısını azaltarak besinlerin hazmını da kolaylaştırmaktadır. Gün içerisinde 1-2 kupa ıhlamur tüketmelisiniz.

    Papatya

    Gaz giderici etkisi olan papatya çayı, özellikle mide ağrısı ve sindirim sıkıntısı çeken bireylerin tüketmesi gereken bir içecektir. Bahar yorgunluğu ve düzensiz yaşam nedeni ile kabızlık sıkıntısı çeken bireyler günde bir kupa papatya çayı içmesi gerekmektedir.

    Baharatların gücü

    Kırmızı pul biber, zencefil, kakule, fesleğen, biberiye, wasabe genelde canlandırıcı baharatlardır. Baharatlardan aşırıya kaçmadan yararlanabilirsiniz. Özellikle kakule çarpıntı yapmadan canlandırır. Günde 3-4 kez, 2-3 adet kakulenin kabuklarını soyup ağzınıza alıp emdikten sonra çiğneyip yutabilirsiniz. Kakule uyancıdır, zihni açmayı sağlar.

    Maden suyu kürü

    Maden suyu sadece sıvı ihtiyacını karşılamakla kalmaz aynı zamanda bedenin İhtiyacı olan ve yorgunluğa karşı koruyucu bir etki sağlayan iyon ve mineralleri de içerir. Düşük tansiyona ve buna bağlı halsizliğe de engel olur. Maden suyu, içerdiği sodyum, potasyum, klor, demir, manganez gibi doğal maddelerle enerji verir, baharda diri tutar, cildi güzelleştirir. Genelde günde 1-2 şişe maden suyu içmek bedenin büyük ölçüde sıvı ve mineral ihtiyacını karşılar.

    Ayrıca; Ağır karbonhidratlı ve yağlı yiyeceklerin tüketimi uyku ve yorgunluk halini artıracağından ölçülü tüketilmelidir. Bunların yerine kepekli ve tam tahıllı yiyecekler, sütlü tatlılar, haşlama, fırın, ızgara tarzı yiyecekler tercih edilmelidir.