Balık ile ilgili gerçekler

Konusu 'Bitkisel Tedavi' forumundadır ve Elif tarafından 24 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Son zamanlarda balıklar hakkında ortaya atılan olumsuz haberler nedeniyle onların gerçekten sağlıklı bir yiyecek olup olmadığı konusunda herkesin kafası karıştı. Vücuda civa ve diğer toksinler yüklediği için balık yemekten kaçınmak mı gerekir? İşte Balık hakkında tüm gerçekler:

    Balık protein açısından oldukça zengindir. Doymuş yağ oranları düşük, yağ asitlerinin içerisinde en iyi Omega 3 kaynaklarından biridir. Ne yazık ki bazı balıklarda yüksek miktarda civa bulunmaktadır, cıva ceninin anne karnındaki gelişimine, anne sütü ile beslenen bebeklere, küçük çocuklara zararlı olabilir ve bu yetişkinler için de iyi değildir. Çiftlik somonunun, kansere yol açan dioksinler içerdiğini şimdi öğrenmekteyiz. Acaba Omega 3 yağını, hiç balık yemeden yalnızca yumurta ve keten tohumu yağından alsak daha mı iyi olacak? Sadece yediğimiz balığın cinsine dikkat ederek, balık yiyebiliriz.

    Uzun ömürlü, diğer balıklarla beslenen , büyük balıklardaki yüksek düzeylerdeki cıva birikimi nedeni ile emziren ve hamile kadınlar, çocuklar bu tür balıkları yemekten sakınmalıdır. Bu balık türleri arasında tuna bifteği, kılıçbalığı, köpek balığı, Atlantik kılıçbalığı veya tilefish, kral uskumru, turnabalığı ve akçıl gözlü balığı sayabiliriz. ''Beyaz etli balıklar'', ''vonos balığı'', ''istavrit' ve konserve ton balığı , lüfer, orfoz, orange roughy ( bir tür levrek) ve istakoz gibi balıklar en fazla bir ay içinde tüketilmelidir. Ancak, konserve edilmiş ''light'' Ton balığı, genellikle, albacore tunasından daha küçük, daha kısa ömürlü ve daha az cıva içeren kızıl orkinostan, sarı yüzgeçli orkinos veya tongoldan yapılır. Sardalya, somon ve Pasifik Okyanusunda bulunan sablefish gibi yağlı ve kısa ömürlü balıklar, en güvenli ve en yararlı balık türleridir. Ayrıca hamsi, levrek, istiridye, morina, yengeç, dil balığı, mezgit, pisi balığı, ringa balığı, uskumru, istiridye, tatlı su gevreği, deniztarağı, kalamar, karides ve alabalık düzenli olarak yenilmelidir.

    Çiftlik somonu, beslenmeleri için verilen balıklar nedeniyle, genellikle yaban somonuna nazaran daha yüksek düzeyde dioksinlere sahip olmaktadır. Bu nedenle, sadece yaban somonu yemeyi tercih edebilirsiniz.

    Midede kolayca patlayan balık yağı kapsülleri, ihtiyacınız olan Omega 3'ü elde edebilmenin en kolay yolu olarak görünebilir. Ancak balık yağı kapsüllerinde de tıpkı diğer gıda takviyelerinde olduğu gibi, bir gıdadan alınacak tüm besinleri alamazsınız. Ayrıca tüm gıda ve diğer besinlerin Omega yağı ile sağlık faydaları sağlayıp sağlamadığı bilinmemektedir. Balığın aksine, balık takviyesi kapsüllerinde D vitamini bulunmaz. Balık karaciğerinden elde edilen yağlar, potansiyel olarak yüksek düzeyde A vitamini açısından zengin olmasına rağmen içine civa ve diğer kirletici maddeler karışmış olabilir. Balık yağı alırken ''saf'' bir sürümünü aldığınızdan emin olmak istiyorsanız araştırın.

    Bu yüzden somon balığı ve diğer balıkları beslenmenizden kesmeyin. Balıkçınızdan aldığınız tavsiyelerle bilinçli seçimlerde bulunun. Balıkdaki vitaminler kaçırılmayacak kadar çok vücuda yararlıdır.