Bayramda kilo almamak için

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 17 Ekim 2012 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Bayramda kilo almamak için...

    Bayrama az bir süre kala, artı kilolar ile bayramı bitirmek istemiyorsanız, daha ilk günden itibaren önlem alınmalı.Bayramda kilo alma riski maksimum düzeydedir. Düzensiz öğün saatleri ve bayrama özel yemeklerle alınan enerji artmakta, harcadığımız enerji de minimum düzeylere inmektedir. Bu kilo alma riskine girmemek için küçük ayarlamalar yapılmalı.İşte beslenme uzmanlarının önerileriyle,Bayramda kilo almamak için uygulayacağınız ayarlamalar:
    [​IMG]

    * Bayram sabahı güne 2 bardak su ile başlayın. Bol çeşitli bir bayram kahvaltısı ile beslenin.

    * Bayramda da sık sık beslenmeye özen gösterin. Gün içerisinde 4 saatten uzun aç kalmayın.

    * Öğünlerde aşırı besin almamaya gayret edin. Eğer bir öğünde çok besin tükettiyseniz ve hangi besin grubundan fazla yediyseniz o besin grubundan yiyecek hakkınızı bir sonraki öğünde azaltmalısınız.

    * Bayram süresince de günde 1,5 – 3 litre su içmeye özen gösterin.

    * Çay, kahve ve asitli içeceklerin tüketiminde aşırıya kaçmayın. Ihlamur, ada çayı ve rezene gibi bitki çaylarını tercih edebilirsiniz. Eğer mide ve tansiyon sorununuz yoksa günde 1–2 şişe doğal maden suyu da içebilirsiniz.

    * Ana öğünlerde tabağınızın yarısını salata ve sebze yemekleri ile doldurun. Diğer yarısına ise 2-3 parça et ve 2-3 yemek kaşığı pilav, makarna ve bulgur gibi tahıl ürünlerinden alın. Pilav, makarna, bulgur ve çorba tüketiyorsanız yanında ekmek tüketmenize gerek yoktur.

    * Çikolatalardan ve şekerlemelerden uzak durmaya çalışın. Ağır hamur tatlıları yerine, sütlü veya meyveli tatlıları tercih edin. Günde 1 porsiyondan fazla tatlı tüketmemeye özen gösterin.

    * Bayram günüde hareketli olmaya çalışın. En az yarım saat orta tempolu yürüyüş yapabilirseniz çok iyi olur. Ayrıca gün içinde hareketliliğinizi arttırmaya çalışın.