Besin Grupları Hakkında Bilgi

Konusu 'Bitkisel Tedavi' forumundadır ve Elif tarafından 12 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Besin Grupları Hakkında Bilgiler

    Sağlıklı ve dengeli beslenme için alınması gereken besinleri 5 ana grupta listeleyebiliriz. Sağlıklı Beslenme Rehberinde belirtilen besinler şunlardır: tahıl ürünleri, sebzeler, meyveler, süt ve süt ürünleri ve et ya da ete eşdeğer gıdalardır.

    1. Tahıl ve Ekmek Grubu
    2. Sebze ve Meyve Grubu
    3. Süt ve Süt Ürünleri
    4. Et Grubu
    5. Yağ ve Şeker Grubu

    Enerji Veren Besinler
    Enerji verici başlıca besinler karbon hidratlar, yağlar ve proteinlerdir.

    Karbon hidratlar
    Şeker ve şekerli yiyecekler ile patates, tahıl ve unlu gıdalarda bulunan nişasta, karbon hidratlar grubuna giren besinlerdir.
    Proteinler
    Daha çok ette, süt ve yumurta ile baklagillerde, biraz da diğer besinlerde bulunur.
    Yağlar
    Tereyağı, kuyruk yağı gibi hayvansal yağlarla ve zeytin, ayçiçeği, fındık, susam gibi bitkilerde bulunan yağlardır.

    Onarıcı Besinler

    Yapıcı onarıcı maddeler şunlardır; proteinler, madensel tuzlar, su ve yağlar..

    Proteinler
    Asıl görevleri yapıcı ve onarıcılıktır. Hayvansal besinler, bitkisel besinlere oranla daha fazla protein içerir.
    Madensel Tuzlar
    Madensel tuzlar en fazla kemiklerin ve dişlerin yapısında bulunur. Madensel tuzlar, bitkisel ve hayvansal besinlerin yenmesi ile, bir miktarı da su ile vücuda alınır.
    Su
    Açlığa ancak 7-8 gün, susuzluğa da 3-4 gün dayanabiliriz. Ağırlığımızın %65-70'i sudur. Vücudumuzdaki suyun %10'u eksilirse yaşamımız tehlikeye girer, %20'sinin kaybı ise ölüme neden olur.
    Suyun en önemli özelliği, içinde tuz, şeker gibi bazı maddeleri çözebilmesidir. Günlük su ihtiyacımız 1,5 - 2,5 litre kadardır. Ancak bu miktar, iklime ve yediğimiz besinlere göre değişebilir. Alınan suyun çoğunluğu ter ve solunum yoluyla dışarı atılır.

    Düzenleyici Besinler
    Düzenleyici besinler vücudumuzdaki yaşamsal olayları düzenler. Düzenleyici maddeler su, madensel tuzlar ve vitaminlerdir.

    Vitaminler
    Vitaminler her çeşit besinde bir miktar bulunur. Vitaminlerin miktarı taze besinlerde daha çoktur. Çünkü diğer besinlerde vitaminlerin bir kısmı parçalanıp bozulur. Vitaminler enerji verici besin maddelerinin yakılması esnasında tutuşturmayı kolaylaştırıcı etki yaparlar.

    A Vitamini
    Bu vitamin büyüme ve gelişmeyi düzenler, az ışıkta görebilmeyi sağlar. Yeşil sebzelerde, havuçta, balık etinde, karaciğerde, sütte ve yumurtada bulunur.
    B Vitamini
    B vitamini, Kalp ve sinirlerin düzenli görev yapmasından sorumludur. Buğday, pirinç gibi tahıllarla karaciğerde bol miktarda bulunur.
    C Vitamini
    Diş etlerinin sağlıklı olması için gereklidir. Vücudun hastalıklara karşı dirençli olmasını da sağlar. Yeşil sebzelerde, portakal ve limonda bulunur.
    D Vitamini
    Dişlerin sağlam ve kuvvetli olmasına yardım eder. Kemik gelişimini düzenler. Balık yağı, yumurta sarısı ve karaciğerde bulunur.
    Bu vitaminlerden başka E ve K vitaminleri de vardır.