Besin Grupları Nedir

Konusu 'Bitkisel Tedavi' forumundadır ve Elif tarafından 14 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Besin grupları beş ana kategoriye ayrılır

    Güçlü ve dayanıklı olabilmek için bu besin gruplarından faydalanmak gerekir. Böylece günlük enerji talebini de karşılamış olur. Ayrıca sağlıklı bir beslenme ile temel yağlar, lifli besinler yememiz ve bol sıvı içmemiz, sağlığımızı düzenli tutmamıza yardımcı olur. Hayatımızı sağlık bir şekilde devam ettirebilmemiz için gerekli inorganik ve organik kimyasal maddelerin hepsine besin denir.Dengeli beslenme vücut sağlığını hem şimdi hem de gelecekte etkiler. Eğer yeterli beslenmezsek hayatımızın geri kalanını etkileyecek vitamin ve mineral eksikliği sorunları yaşayabiliriz.


    1. GRUP TAHIL ÜRÜNLERİ
    Tam tahıllı ürünlerle beslenmemiz, kalp hastalığına, kansere ve şeker hastalığına yakalanma riskini azaltan lifleri kazandırır. Ekmek, makarna, bulgur, pirinç gibi gıdaların tamamı bu grupta bulunur. Tahıl ürünlerinin günlük beslenmemizde önemi çoktur. Karbonhidrat bakımından zengindirler ve günlük enerji ihtiyacının büyük bir bölümünü karşılar. Beslenmenize tam tahıllı gıdalar eklemeyi unutmayın.

    2. GRUP SEBZE VE MEYVELER
    Hepimiz sebze ve meyvelerin sağlığımız için son derece faydalı olduğunu biliyoruz. Onlar birer vitamin, mineral ve lif deposudur. Doğal olarak sodyum ve kalori miktarları düşüktür.

    3. GRUP SÜT ve SÜT ÜRÜNLERİ

    Süt ve süt ürünleri güçlü diş ve kemikler için önemli bir kalsiyum kaynağıdır. Eğer beslenme yoluyla yeterli kalsiyum almazsanız, ilerleyen yaşlarınızda osteoporoza yakalanma riskiniz artar. Bu grupta, yoğurt ve ayran gibi süt kültüründen elde edilen ürünlerle peynir çeşitleri yer alır.

    4. GRUP KIRMIZI ET ve ONA EŞDEĞER BESİNLER
    Et ve ona eşdeğer besinler bize B vitaminleri, demir, çinko ve protein sağlar. Kırmızı et ve kümes hayvanları, mükemmel bir yüksek kaliteli protein kaynaklarıdır. Bu gruba dahil olan diğer besinler, deniz ürünleri ve şarküteri ürünleridir. Ayrıca ceviz, fındık, fıstık, yumurta ve kuru baklagillerdir.

    5. GRUP YAĞLAR
    Yağların miktarı ve çeşitleri sağlığımıza birçok olumlu etki verir. Ancak yanlış yağ tercihleri ve fazladan tüketim sağlığı bozucu bir etki gösterebilir. Sıvı yağlar da E vitamin, tereyağında ise A vitamini zengindir. Zeytinyağı ile balık yağı da kalp sağlığını korur. Yağlar vücuda enerji sağlar, yağda eriyen vitaminlerin vücutta kullanımını sağlar.