Besin Grupları Ve Önemi

Konusu 'Bitkisel Tedavi' forumundadır ve Elif tarafından 16 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Besin Gruplarının sağlığımız açısından Önemi

    Besin Grupları sağlığımız için gerekli ve önemli yapı taşları içerir. Dengeli ve sağlıklı beslenmek, her besin grubundan yeterli miktarda tüketmek demektir. Sağlıklı bir hayat sürdürebilmemiz için hareket etmek, daha az strese maruz kalmak, hayata olumlu bakmak ve uyku düzenine dikkat etmek gerekir. Aktif bir yaşam biçimi ile beraber, besin çeşitlerine, tüketim miktarı ve sıklığına da önem verilmelidir. İnsanın büyüme, gelişme ve sağlıklı bir yaşam sürdürebilmesi için her zaman besin türlerine gereksinimi vardır. Bu besin gruplarından yeterli miktarlarda alındığında dengeli beslenme sağlanmış olur. Dengeli bir beslenme için günlük öğün sayısı en az 5 olarak belirtilir. Bunun dışında ara öğünlere de yer verilmeli ve alınması gereken günlük kalori miktarına da önem verilmelidir. Ana ve ara öğünlerde hafif gıdalar tercih edilmelidir.
    Besin Gruplarından süt Ürünlerinde Kalsiyum, Protein, fosfor, B2 ve B12 grubu vitaminler bulunur.
    Önemi: Kemik gelişimi ve sağlığı için gerekli olan bu besin kaynağı büyümeyi ve gelişmeyi sağlar. Ayrıca dokuların onarımı için de gereklidir. Hastalıklara karşı direnci artırıcı özellğinin yanı sıra Sinir kasların düzenli çalışmasında da etkilidir.
    İkinci grup besinler Tahıllar ve Tahıl Ürünleridir.
    Temel enerji kaynağı olan bu ürünler, B1 vitamini ve protein içermektedir. Sağlığımız açısından Önemi: Hastalıklara karşı direnç, Sinir ve sindirim sistemi ile Deri sağlığı açısından gereklidir. Ayrıca Vücudun temel enerji kaynağıdır.
    Üçüncü besin grubu Et ve benzerleri, Yumurta ile Kurubaklagiller. Çinko, Demir, Fosfor, Magnezyum, Protein,B12 ve A vitamini içerir. Sağlığımız için Önemi: Büyüme ve gelişme için gerekli olan bu grup aynı zamanda Hücrelerin Yenilenmesini ve Dokuların onarımını sağlar.Kan yapımında da etkili olan bu gruptaki gıdalar, deri sağlığı, Sinir ve Sindirim sistemine iyi gelir. Hastalıklara karşı direnç bakımından önemlidir.
    Diğer bir besin grubunda yer alan ürünler, Sebze ve Meyvelerdir. Taze tüketilmesi önemli olan bu besinler C Vitamini
    Karoten,Folikasit, B2 vitamini, Demir ve magnezyum içerir. Önemi ise; Büyüme ve gelişme, Deri ve göz sağlığı, Kan yapımı,Hücre yenilenmesi, Diş ve diş eti sağlığı bakımında önem teşkil etmektedir. Hastalıklara karşı da dirençli olmamızı sağlayan bu besin gruplarını yeterli miktarda tüketmek önemlidir.