Besin Grupları Yağlar

Konusu 'Bitkisel Tedavi' forumundadır ve Elif tarafından 16 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Besin Grupları Yağlar ve Beslenmedeki Önemi

    Besin grupları Yağlar vücuda enerji sağlar, insanı tok tutmanın yanı sıra cildi ve saçları sağlıklı tutmaya yardımcı olur. Ayrıca protein ve karbonhidratlarda bulunan yağlar, kalori yoğunluğunu çifte katlar. Diğer taraftan, yağda eriyen vitaminlerin vücutta kullanımını sağlar. Bütün yağlar eşit şekilde oluşturulmaz. Kötü yağlar, kalp hastalığını, felce yakalanma riskini, kolesterolü arttırırken, iyi yağlar, kolesterol seviyesini azaltabilmeye yardımcı olur, vücudu felce yakalanma riskine karşı korur ve bağışıklık sistemini destekler. Bundan başka temel yağ asitleri ya da EFA'lar, bebeklerin beyin ve görsel gelişimi için kritik önem taşır.
    Oda sıcaklığında katı durun doymuş yağlar ve trans yağların her ikisi de kötü yağlardır. Hatta trans yağlar en kötüsü olarak değerlendirilebilir. Doymuş yağlar, kırmızı ette ve tam yağlı süt ürünlerinde bulunur, kolesterol seviyesini yükseltir. Trans yağlar, genellikle işlenmiş ve pişmiş hazır gıdalarda ve kızarmış gıdalarda bulunur. Sadece kötü kolesterolünüzü veya LDL'nizi yükseltmekle kalmaz, aynı zamanda sizi, kalp krizi ve felce yakalanmaya karşı bağışıklık sistemini destekleyen , iyi kolasterol veya HDL'nizi azaltır.
    Oda sıcaklığında, sıvı halde bulunan doymuş ve doymamış yağlar, iyi yağlardır ve her ikisi de kötü kolasterolü azaltır.Doymuş yağlar zeytinyağında, kanola yağında, fıstık yağlarında, kabuklu yemişlerde, çekirdekte, avokadoda ve yağlı balıklarda bulunur. Sonra çok, çok iyi yağlar bir EFA'lar bulunmaktadır. Alfa-linoleic asid (ALA), eicosapentaenoic asit (EPA) ve docosahexaenoic asit (DHA) lerin tümünü içeren Omega 3 yağ asitleri de dahil olmak üzere bunların tümü EFA'lardır. Vücut, enfeksiyonlara karşı mücadele edebilmek için ALA'yı EPA'ya ve beyin ve görsel gelişim ve bunların fonksiyonları için gerekli olan DHA'ya döndürür.Vücudumuz EFA'ları yalnızca aldığımız gıdalardan üretemediği için biz onları yalnızca iki ana Omega-3 kaynağından, yani soğuk su balığı ve keten tohumundan alırız.

    Son araştırmalar, ALA'nın EPA ve DHA'sı düşük olan keten tohumu gibi bitkisel kaynaklardan dönüşümü, bu nedenle balık gerçekten en önemli Omega-3 kaynağıdır. Sanırım annelerimiz balığın gerçek bir beyin gıdası olduğu konusunda haklıymış.