Besin Gruplarının Özellikleri

Konusu 'Bitkisel Tedavi' forumundadır ve Elif tarafından 22 Mayıs 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Besin Gruplarının Özellikleri Nelerdir

    Dengeli beslenmek için farklı besin öğelerine ihtiyaç duyarız. Vücudumuzun sağlığı için besinlerin hangi özellikleri vardır bilmemiz faydalı olacaktır. Bitkisel ve hayvansal besinler kimyasal özelliklerine göre Mineraller, Karbonhidratlar, Proteinler, Vitaminler ve Yağlar olarak gruplandırılır. Her besin grubunun vücut için gerekli olan özellikleri bulunmaktadır. Sağlıklı beslenebilmek için bu besin gruplarının yeterli alınması ile sağlanır.
    Tahıl grubu dediğimiz ekmek gibi karbonhidrat içeren besin grubunun özelliklerinden başlayalım.. Tahıllar B12 dışında B grubu vitaminler bakımından zengin, özellikle B1 vitaminin (tiamin) en iyi kaynağıdır. Bu vitaminler çoğunlukla tahılların kabuklarında ve özünde bulunur. Folik asit, A vitaminin ön öğesi olan beta-karoten, E, C, B2 vitamini, kalsiyum, potasyum, demir, magnezyum, posa ve diğer antioksidan özelliğe sahip bileşiklerden zengindir. Ayrıca Mineraller ve vitaminler bakımından zengindirler.

    Besin Gruplarının en önemlilerinden sayılan Süt Grubunun özellikleri: Protein, kalsiyum, fosfor, B2 vitamini ve vitamin B12 olmak üzere birçok besin maddesinin önemli kaynağıdır. Kalsiyumdan zengin olan bu grup, hücre çalışmasında önemli rol oynar. Aynı zamanda kemiklerin ve dişlerin sağlıklı gelişimine katkıda bulunur.

    Et, Yumurta ve Kurubaklagil besin Grubunun özelikleri ve içerdiği Önemli Besinler: demir, Protein, çinko, fosfor, A vitamini, B6, B12, B1 ve magnezyum içerir.

    Sebze ve Meyve besin Grubunun özellikleri: Folik asit, A vitaminin ön öğesi olan beta-karoten, E, C, B2 vitamini, kalsiyum, potasyum, demir, magnezyum, posa ve diğer antioksidan özelliğe sahip bileşiklerden zengindirler.Mineraller ve vitaminler bakımından zengindirler.

    Besin gruplarından biri de yağlardır: Yağların miktarı ve türleri sağlığımıza birçok olumlu etki sağlar. Sıvı yağda E vitamin, tereyağında A vitamini zengindir. Zeytinyağı ile balık yağı da kalp sağlığını korur. Yağlar vücuda enerji verir ve yağda eriyen vitaminlerin vücutta kullanımını sağlar.