Bisikletin Tarihçesinin Kısaca Özeti

Konusu 'Konu Anlatımı' forumundadır ve Demir tarafından 2 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. Bisikletin Tarihçesi Özet

    Tarihte bilinen İlk bisiklet çok ilkel bir şekilde 12. yüzyılda Çin’de görülmüştür. Ancak sonrasında Fransız Sirvac tarafından yapılan sağ ve sol ayakların itmesiyle yürüyen bisiklet ileri bir aşamaya götürmüştür. “Celerifere” ismini taşıyan bu aletin yapılışı 1791 tarihlidir. Baron Karl Von Drais, Drais de Senerbol’un yaptığı bu bisikleti biraz daha geliştirmiş ve bisiklete gidon kısmını eklemiştir. Bu bisiklet ise 1816 yılında yapılmıştır. Bu bisiklet ilk olarak tahtadan imal edilmiştir. 1818′de bisiklette artık metal kullanılmaya başlanmıştır.
    Leonardo Da Vinci’nin yaptığı çizimleri kullanarak bilinen ilk pedallı bisikleti üreten kişi Kirkpatrick Mac Millan’dır. 1839-1840 yılları arasında İskoçya’da üretilen bu bisiklet, halen Londra Science Museum’da sergilenmektedir. 1855′te Fransız Ernest Michaux’un bisikleti pedalı daha etkin bir şekilde kullanmıştır. 1870 yılından sonra geliştirilen yeni bisikletlere “Bicyole” ismi verilmiştir. Bu modelde ön tekerleğin çapı bir ile 1,5 metre arasında değişmiştir.
    İlk seri üretim bisiklet “Michaux Company” isimli firma tarafından yapılmıştır. Şirket, yılda ortalama yüz kırk adet bisiklet üretiyordu. Bisikletin artık büyük ilgi görmesi dönemin devletlerinin de dikkatini çekmiştir. 1800′lerin ikinci yarısında Fransa Savunma Bakanlığı ülke genelinde bisiklet üretimini destek vermiş ve 1871′de imal edilen bu bisikletler Almanya karşısında yapılan savaşta kullanılmıştır.
    Trufaut, içi boş kauçuk lastiğini icat etmiş ve bunu İngiltere’de eşit tekerlekli komple kadrolu, bilyalı ve milli bisikletlerin yapılması ve sonrasında ise ortadan katlanan portatif bisikletler izlemiştir.
    İrlanda’da 1888 yılında havalı plastik bisikletler piyasaya çıkmıştır. Bu durum sayesinde bisiklet endüstrisi daha hızlı geliştirmiştir. Bisiklet imalatında kullanılan malzemenin fiyatının yüksek olması, işçilik maliyetlerinin yüksek olması nedeniyle halka inememiştir. 1800 lü yılların sonunda fabrikaların artması ve neticesinde seri üretimin hızlanmasıyla maliyetlerde gerçekleşen düşüş bisikletin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağladı. Özellikle Avrupa ülkelerinde yani, Fransa, Belçika, İngiltere, İtalya ve İspanya’daki bisiklet fabrikaları bisikletin bu ülkelerde bisikletlerin daha yaygınlaşmasına ve bisiklet sporunu gelişmesine önayak olmuştur.
    I. Dünya Savaşı’nda ise Avrupa ülkeleri bisikleti genel olarak askeri amaçla (ordu süratinin artırılması) amacıyla kullanmışlardır.
    Günümüzde bisiklet, artık her toplumda kullanılan yaygın bir ulaşım ve eğlence, spor aracıdır