Bitkisel Proteinler Hakkında Bilgi Kısaca

Konusu 'Biyoloji' forumundadır ve Chanyeol tarafından 21 Temmuz 2016 başlatılmıştır.

  1. Chanyeol

    Chanyeol Süper moderatör Yönetici

    Bitkisel Proteinler

    Bitkisel proteinler, kırmızı ete alternatif olarak yiyebileceğimiz yiyecekler açısından protein bakımından zengin olan pek çok bitkisel gıdalar vardır. Proteinler sadece hayvanlar ürünlerde ve tavukta değil tabiatta yetişen bazı sebze ve kuru meyvelerde yüksek derecede protein bulunur. Kırmızı et tüketmeyen kişilerin bu gıdaları tüketmeleri halinde vücut için gerekli proteini bu gıdalardan alması sağlanır. Şimdi protein bulunduran ürünlerden bahsedelim.

    Karnabahar:
    İçerdiği protein sebebiyle karnabaharın faydalı bir sebze olduğu bilinmektedir. Bir porsiyon pişmiş karnabahar içerisinde yaklaşık olarak dört gram protein ve birçok miktarda yağ vitamini bulunmaktadır. Ayrıca karnabahar bitkisi brokoli, brüksel lahanası gibi sebzelerin içerdiği proteinler sayesinde kanser ve kalp hastalıklarına karşı koruyucu etkiler barındırmaktadır. Her hafta bir kez muhakkak karnabahar gibi bitkilerin tüketilmesi ile vücuda gerekli olan protein miktarı alınmış olur.

    Yulaf: Bitkisel içerikli protein kaynakları arasında ilk sıralarda yulafta yer alır. Bir kase gram yulaf ezmesinin içerisinde yaklaşık olarak altı gram protein miktarı yer alır. Yulaf içerdiği lif açısından da oldukça zengin olup; bağırsak sisteminin çalışmasına büyük katkıları sağlar. Ayrıca kan şekerinin stabilize olmasını sağlamasından dolayı her gün kahvaltıda tüketilmesi ile birlikte günlük vücut ihtiyacının proteinini sağlanmış olur.

    Fasulye filizi: İçerdiği protein miktarı sebebiyle fasulye filizini birçok yemeklerde kullanabiliriz. Özellikle yemeklerde ve salatalarda kullanılabilecek olan fasulye filizi sayesinde vücudun gerekli protein ihtiyacı karşılanır. Zengin protein kaynağı olan fasulye filizinin bir kasesinde yaklaşık olarak 5 gram protein miktarı yer alır. Bu miktarda günlük vücut için oldukça iyi bir miktardır.

    Brokoli: Brokoli yeşil bitkiler arasında olup; protein bakımından oldukça zengindir. Sağlık açısından oldukça faydalı olan brokoli kansere karşı koruyucu etkileri arasında yer alan vitaminler içerir. Ayrıca vücutta bulunan tümörlerin giderilmesine katkı sağlarken; içerdiği protein sebebiyle vücudun gerekli ihtiyacını karşılar. Bir tabak pişmiş brokolide yaklaşık olarak 7 gram protein vardır.

    Badem: Kuru meyveler arasında bulunan badem protein bakımından zengin bir gıdadır. Gün içerisinde yemek aralarında veya ara öğünlerde tüketilecek olan badem ile vücudun gerekli olan protein ihtiyacı karşılanır. Protein bakımından oldukça zengin olan bademin günde bir avuç tüketilmesi yaklaşık olarak vücuda 10 gram protein girmiş olur.

    Bezelye: İçerdiği protein sebebiyle vücudunun önemli ihtiyaçlarını karşılayan bezelye bitkisi haftada bir tüketilmesi ile vücuda girecek protein miktarı oldukça yüksektir. Bir tabak bezelyede yaklaşık olarak 15 gram protein miktarı bulunmaktadır. Bu protein miktarı vücut için oldukça önemli olup; haftada bir tüketilmesi oldukça etkili olacaktır.

    Ispanak:
    Yeşil bitkiler arasında bulunan ıspanağın demiri açısından oldukça zengin olduğu bilinir. Ayrıca ıspanağın zengin vitaminlerinin yanında yüksek bir protein içeriği bulundurduğu da bilinmektedir. Ispanak beyin, cilt, göz ve kemik hastalıklarında oldukça faydalıdır. Vücudun gerekli ihtiyaçlarının karşılanmasına katkı sağlar. Haftada en az bir kere ıspanak tüketilmesi ile vücudun gerekli protein, demir ve vitaminleri karşılanmış olur.

    Kabuklu fıstık: Kabuklu fıstık bitkisel proteinlerin ilk sıralarında yer alır. İçerdiği B12 vitamini ile unutkanlık gibi hastalıklara da oldukça iyi gelen kabuklu fıstığın; protein miktarı yüksek olması sebebiyle günlük bir avuç tüketilmesi halinde vücut için gerekli ihtiyaçların karşılanmasına katkı sağlar. Yaklaşık bir avuç kabuklu fıstıkta 7 gram protein miktarı bulunmaktadır.

    Kuşkonmaz: Kuşkonmaz içerdiği enerji ve protein miktarı ile vücudun gerekli ihtiyaçlarını karşılar. Kuşkonmaz üzerinde balsamik sirke dökülmüş olarak tüketilebilir. Küçük bir porsiyon içerisinde yaklaşık olarak 4 gram protein miktarı vardır. Vücuda verdiği enerji ile tüketilmesi tavsiye edilir.