Çalışan Anne Adayları

Konusu 'Kadının Not Defteri' forumundadır ve Elif tarafından 21 Kasım 2012 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Anne adayları dikkat..

    Bir çok kadın günümüzde hamile kaldıktan sonra, belirli bir süre için de olsa, çalışmaya devam etmektedir.Çalışan Anne Adayı,kendini aşırı yorgun, bitkin hissetmediği sürece, bunun hiç bir sakıncası yok. Bununla beraber sağlığınızı korumayı amaç alan bazı kurallara uymanız gerekir.
    Hamileyken çalışmayı sürdürmeniz, etkin kalmanızı sağlamanın yollarından biri olmasının yanında gelir durumunuzda değişiklik olmamasını da sağlar. Ama hamilelik ilerledikçe, aşırı yorulmamaya dikkat etmek gerekir.
    [​IMG]

    Eğer herşey yolunda gidiyorsa, hamileliğinizin 32. haftasına kadar (8. aya) çalışmanızı sürdürebilirsiniz.Çünkü daha sonra kalbiniz ve akciğerleriniz üstündeki yük, bedeniniz ve omurganız üstündeki ağır baskı artar. Bazı doktorlar hamileliğin 28. haftasından (7. ay) sonra, çalışan kadınların işi bırakmalarını önermektedir.
    [​IMG]

    Çalışmayı sürdürmek zorundaysanız bunları iyi düşünün:

    - Eşiniz ilk çocuğunuzu ya da çocuklarınızı yuvaya ya da okula götürüp, alma işini üstlenebilecek mi?
    - Size hiç değilse haftada bir gün ev işlerinde yardım edecek birini tutma olanağınız var mı?
    - Yıllık izninizi tam olarak kullandınız mı? Kullanmadıysanız, işvereniniz, birer ikişer günlere bölerek kullanmanıza izin verecek mi?

    Bundan sonra, çalışmayı sürdürmeye karar verirseniz, yapmanız gereken şey, çalışma saatlerindeki hayatınızı, işlerinizi kolaylaştıracak biçimde düzenlemeye çalışmak, ayrıca iş yaşamında hırslı olmayı bir yana bırakarak, çalışırken kendinizi zorlamaktan kaçınmaktır.
    • İşleri acele etmeden yapın. Her zamanki enerjinizi bulamayacaksınız.
    • Bazı esnetme egzersizleri yapın.
    • Çalışma saatleriniz dışında bol bol dinlenin. İşiniz ne kadar yorucuysa, çalışma saatlerinizi o kadar kısaltmanız gerekir.
    • Çok sigara içilen, dumanlı bir ortamda çalışmayın: Çalışma arkadaşlarınızla bu konuda konuşun; çalıştığınız yeri sık sık ve uzun uzun havalandırın. Sigara dumanı, karnınızdaki bebek için zararlı olmasının yanı sıra, yorgunluğunuzu da artırır.
    • Sık sık dinlenme molası verin. Çok oturuyorsanız, sık sık ayağa kalkıp şöyle bir dolaşın. Otururken, ayaklarınızı yükseğe kaldırın.
    • Varis çorabı kullanın. Varislerinize -varsa-iyi gelecek, bacaklarınızı büyük ölçüde rahatlatacaktır.
    • Yorulduğunuz zaman, yaptığınız iş ne olursa olsun, ara verin. Aşırı zorlanmayın.