Çok su içmenin zararı

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve webkolik tarafından 22 Nisan 2012 başlatılmıştır.

  1. webkolik

    webkolik Süper moderatör Yönetici

    Çok su içmenin zararı varmı ?


    Çok fazla su içmenin de zararları olduğu ortaya çıktı.zellikle diyet yapanların daha rahat kilo vermeleri için sürekli su içmeleri yönündeki tavsiyelere uzmanlardan zehirlenebilirsiniz uyarısı geldi.

    Uzmanlar günde 3-4 litre su içilmesi hakkındaki tavsiyelere karşı çıktı. Uzmanlara göre 2 litrenin üzerinde su içilmesi zehirlenme, kalp yetmezliği ve tansiyonda oynamalara neden olabiliyor. Günde 3-4 litre su için demenin doğru bir tavsiye olmadığını herkesin su ihtiyacının da aynı olmadığını söyleyen Dr.Serkan Yıldız su ve diyet arasında çok bağlantı olduğunu söylemek doğru değil dedi.

    Günde 4-5 litre su içilmesi zararlı. Fazla su tansiyon yüksekliğine, böbrek hastalıklarına, kalp yetmezliğine neden olabilir. Su ihtiyacı su ile karşılanır. Çay, kahve, gazoz, meyve suları her ne kadar sıvı olarak kabul edilse dahil hiçbir şekilde suyun yerini tutmaz. Kişi susadığı zaman mutlaka su içmeli, susamadan da isteğe bağlı olarak su tüketilebilir.
    [​IMG]

    KİLOYA GÖRE SU İÇİLMELİ

    Kişinin vücut kitlesine bağlı olarak su ihtiyacı değişir. Kilo yani hacim arttıkça vücudun suya olan ihtiyacı artar. Mesela 60 kiloluk biri günde 2 litreye kadar, 100 kilo olan 3-4 litreye kadar su içebilir ve içmeli de. Bundan fazlası zarardır. Böbrekleri yormaktan başka işe yaramaz. İçilen sıvı su olmalı. çünkü su yerine içilen çay ve kahve vücuttan su kaybolmasına neden olur.

    SUYUN FAZLASI ZEHİRLER

    Maksimum 2 litrenin üzeri su fayda vermez. Bütün maddelerde fazlası zehirdir. Bu su için de geçerlidir.
    Dozunda alındığında su faydalı olur. Suyun içindeki ağır metallerin bir miktarı vücut için gerekli olduğu gibi fazlası da zararlıdır. Örneğin suda sodyum, potasyum, kalsiyum gibi metaller var. Yani ne kadar çok su o kada ağır metal ki bu da vücut için zararlı.

    Vücuttaki mineral dengesini tutabilmek için su alımı önemli. Günde ortalama normal bir kişinin 2-3 litre su içmesi gerekiyor; bu miktarı yaz aylarında biraz daha yukarı çekilmesinde bir sakınca yok. Çay ve kahveden elbette su alabiliyoruz ama suyun kimyası bu içeceklerde değiştiği için vücuda mineral alınamıyor. Bizim önerimiz 7-8 litre gibi abartılı öneriler değil çünkü fazla su, zehirlenmelere hatta ölüme bile yol açabilir.

    (BUGÜN )