dersleri unutmamak için ne yapmalıyız

Konusu 'Öğrenci Web' forumundadır ve Ceren tarafından 3 Aralık 2014 başlatılmıştır.

  1. Ceren

    Ceren Süper moderatör

    dersleri unutmamak için ne yapmalıyız


    İnsan öğrendiklerinin yarısını öğrenmeden sonraki ilk 20 dakikada unutur. İlk 24 saat içerisinde de yaklaşık % 70 'ini unutur.

    Unutmayı azaltan (engelleyen) temel faktör tekrar yapmaktır. Sistemli tekrarların en önemli özelliği öğrenme, düşünme ve hatırlama konusundaki müsbet tesiridir.

    1- Ders başında dinç olduğunuz için öğrendikleriniz daha akılda kalır. Bu dinçliği tüm derse yaymalı ve pür dikkat öğretmeni dinlemelisiniz. İşin garip tarafı zil çalmasına yakın öğrenciler direnç kazandığı için son anlatılanlarda zihinde yer edinmektedir.
    2- Derslerde belirli kısımlara dikkatinizi çeken resimleri, sembolleri verebilirsiniz. Bu sayede sembol ve resimden direk konuya ulaşabilirsiniz. Zihin daha fazla görsel çalışmaktadır.
    3- Öğrendiğiniz bilgileri garip tanımlama ve tasvirlerle aklınıza tutmanız daha kolay olacaktır. Bu sebeple bir edebiyat şairinin yazmış olduğu şiire “geyik” rol modelini koyabilir ve geyikten bu şiire ulaşabileceğinizi zihninize aktarabilirsiniz. Böylece sınav anında geyiği düşündüğünüz müddetçe o şiir aklınıza mutlaka gelecektir.
    4- Uzun bir paragrafı veya öğretmen tarafından verilen listeyi anında öğrenemezsiniz. Bu sebeple küçük parçalar halinde ezberlemeye çalışmalısınız. Böylece daha kolay öğrenebilirsiniz.
    5- 2 saat boyunca ders çalışmanız bir şey ifade etmeyecektir. Bu sebeple yaptığınız çalışmalarınızı okulda yapılan gibi 30-40-45 dakikalık periyotlara ayırmalı ve zihninize dinleme vakti ayırmalısınız.
    6- Notlarınızı tekrar temize çekmek hafıza kazınmasında yardımcı bir etkendir.

    Nasıl tekrar etmelisiniz?

    İLK TEKRAR: 30-40 dakikalık bir öğrenme seansı sonunda yapılmalı ve 10 dakika sürmelidir.

    İKİNCİ TEKRAR: İlk tekrarın yapıldığı günün akşamı uyumadan önce ve sabah kahvaltı yapmadan önce yapılmalı.

    ÜÇÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden sonraki birinci haftanın sonunda yapılır. Bu tekrar bilgilerin bir ay süreyle hatırlanmasını sağlar.

    DÖRDÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden yaklaşık bir ay sonra yapılır. Bu tekrar bilginin çok daha uzun süre sağlıklı olarak hatırlanmasını sağlar.