Dişleri en iyi koruyan besinler

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Elif tarafından 27 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Dişleri en iyi koruyan besinler hangileridir

    Elma
    Elma, kabukla yenilmesi bir taraftan dişlerin kuvvetlenmesini sağlarken, diğer taraftan da içerisindeki maddelerle dişleri temizlemektedir. Elma, havuç gibi meyveleri ısırarak yenilmesi öneriliyor.

    Balık
    Balığın içeriğinde bulunan fosfor, kemik ve diş dokusunun temel maddelerinden birdir. Bunlarda dişleri sertleştiren fosfor bulunmaktadır. Dolayısıyla da daha sağlıklı dişler için haftada bir kez balık tüketilmelidir.

    Kereviz
    Kereviz dişleri iki şekilde korur. Kereviz ekstra çiğnemeyi gerektiren bir besindir. Bu ekstradan tükürük salgılamayı sağlar, bu da çürüklere neden olan bakterileri etkisiz kılar. Buna ilaveten lifli ya da sert yapıdaki doğal yiyecekler dişetlerine masaj yapar ve diş aralarını temizler.

    Peynir
    Peynir dişler için birden çok fayda sağlar. İlk olarak ağızın PH dengesini ayarlamaya yardımcı olur. Ayrıca çürüklere karşı koruyarak, yeni çürükler oluşmasını engeller. Özellikle de şekerli gıdalar alındıktan sonra yenilecek bir parça peynir, şekerin dişleri çürütme etkisini giderme açısından son derece önemli.

    Yeşil Çay

    Yeşil çayda bulunan katesin maddesi ağızdaki bakterilerin yok olmasına yardımcıdır. Aynı zamanda kansere karşıda etkilidir. Dolayısıyla ağız kanserlerine karşıda etkili bir maddedir. Bu madde ayrıca kötü ağız kokusuna neden olan bakterileri de ağızdan uzaklaştırmaya yardımcı olur.

    Kivi
    Vitamin C eksikliği dişetleri hassaslaştırabilir, bakterilere karşı daha dirençsizleştirebilir. Bu durumda da periodontal rahatsızlığa yakalanabilirsiniz. Bu durumla karşılamamak için yeterince C vitamini almalısınız ve bunun için kiviyi seçebilirsiniz, çünkü kivi diğer meyvelere göre daha fazla vitamin C içerir.

    Çilek

    Çilek dişlere ve dişetlerine iyi gelir. Aynı zamanda diş taşlarından doğal yöntemle kurtulmanın formülünü taşımaktadır. İçinde bulunan çeşitli asitler diş diplerinde biriken taşları eritir. Diş taşlarının oluşumunu engeller.


    Maydanoz

    Ağız kokusuna neden olan yiyecekleri tükettikten sonra biraz maydanoz çiğnemek hoş bir ağız kokusuna sahip olmanıza yardımcı olacaktır. Bu sayede ise kötü ağız kokusu maydanoz sayesinde hoş bir kokuya dönüşür.

    Kuru Yemiş
    Kuru yemişler ve çekirdekler dişi kaplayarak bakterilere karşı koruyucu bir tabaka oluşturan doğal yağlar içerirler. Bu yağlar diş minesinin güçlenmesine yardımcı olarak çürümelere karşı daha dayanıklı olmasını sağlar ve çekirdekleri de kalsiyum içerir.


    Yoğurt

    Kalsiyum açısından zengin olan yoğurdun dişlere olan faydaları saymakla bitmez. Kalsiyum periodontal rahatsızlığı olan kişilerdeki diş kökleri iltihaplı cep sayısını azaltır. Kalsiyum, periodontal rahatsızlık dolayısıyla oluşmuş sallantılı ve gevşek dişleri iyileştirmede yardımcı olur. Kalsiyum, diş kayıplarını önlemeye yardım eder. Eğer siz de diş sağlığınızı düşünüyorsanız, kalsiyum deposu olan yiyecekleri tercih edin.