Dişlerimizin sağlıklı olabilmesi için neler yapmalıyız

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Nehir tarafından 3 Şubat 2013 başlatılmıştır.

  1. dişlerimizin sağlıklı olması için ne yapmalıyız

    Günde iki defa dişleri fırçalamak, diş ipi kullanmak, diş hekimine yapılan ziyaretler sağlıklı dişler için iyi bir başlangıç olabilir ama yeterli değildir.

    Bunların yanında sağlıklı beslenme, alkol ve sigara kullanımının da ağız ve diş sağlığımızı etkilediğini belirten Diş Hekimi Mehmet Zahid Kazandı bizi bu konuda aydınlatıyor.

    Yediklerimiz çok önemlidir; Bir ömür boyu sağlıklı dişlere sahip olmak için yediklerimizin de önemi azımsanamayacak kadar çoktur. Yedikleriniz tüm vücudunuzu ne kadar etkliyorsa aynı kural dişler içinde geçerlidir.


    Kalsiyumlu yiyecekler

    Kalsiyum içeren yiyecekler tercih edin;

    Fast food adı verilen aperatif yiyeceklerde az miktarda bulunan kalsiyum balık, süt, peynir gibi yiyecekler de bol miktarda bulunmaktdır. Yiyecekler dışında güneşinde D vitamini kaynağı olduğunu belirten Diş Hekimi Kazandı özellikle bu aylarda güneşten bol bol yararlanarak vücudumuzun kalsiyum ihtiyacını biraz olsun karşılayabiliriz diyor.
    Yediklerimizin dişlerimiz üzerinde etkisi olduğunu belirten Kazandı sağlıklı beslenme alışkanlığının daha çocuk yaşlarda elde edildiğini bunun içinde çocuklarınızı bu duruma alıştırmanız gerektiğini söylüyor.

    Şeker

    Şeker tatlı bir besin maddesi olmasına rağmen dişlerimize olan etkisi hiç de tatlı değildir. Her yediğiniz ya da içtiğiniz şekerli besinden bir saat sonra dişleriniz asid saldırısına maruz kalır ki bu da zamanla dişler de çürüklere neden olur.
    Ancak sadece yenilen şeker değil içinde şeker bulunan kekler, kurabiyeler hatta ekmek bile diş çürüklerine neden olabilir. Bu durumdan daha az etkilenmek için şekerli şeylere karşı koymayı deneyin ya da şekerli bir şeyler yedikten sonra en azından ağınızı çalkalayın.

    Asitli içecekler

    Asitli içecekler ister şekerli ister şekersiz olsunlar dişleriniz için bir tehlikedirler.
    Bu tür içecekler zamanla diş hassasiyetine ya da çürüklere neden olabilirler. Bunu engellemek için ise bu tür içeceklerden mümkün olduğunca uzak durun, içtiğiniz zaman ise pipet kullanın.

    Diş eti

    Tahmin edilenin aksine diş kaybının en önemli sebebi diş çürükleri değil diş eti hastalıklarıdır.
    Diş eti hastalıklarının ise en önemli sebebi diş bakımının yeterince iyi yapılmaması ve ağızda biriken plaklardır.

    Sigara kullanımı

    Eğer sağlıklı bir yaşam ve de sağlıklı dişlere sahip olmak istiyorsanız sigaraya kesinlikle hayır demelisiniz.
    Sigara kullanımı dişlerinizde renkleşmeye, ağız kokusuna, dişeti hastalığına, akciğer kanserine neden olabilir. Eğer bir günde 20 ya da daha fazla sigara içiyorsanız içmeyen birine oranla ağız kanserine yakalanma oranınız 6 kat daha fazladır.
    Diş Fırçalama

    Sabah kahvaltısından sonra ve akşam yatmadan önce dişlerinizi fırçalayın ve her gün düzenli olarak diş ipi kullanın.
    Diş fırçanızı küçük başlı seçin
    Dişlerinizin iç yüzeylerini, dış yüzeylerini, çiğneyici yüzlerini ve dilinizin üstünü fırçalayın, ara yüzlerde diş ipliği kullanın.
    Orta derecede sert yada yumuşak kıllı diş fırçası kullanın, fırçanızı belirli aralıklarda değiştirin.
    Asla başkasının diş fırçasını kullanmayın.
    Dengeli beslenmeye dikkat edin.
    Dişlerinizi çürüğe karşı daha dayanıklı hale getiren uygulamalarla ilgili (florlama ve fissür örtücüler) bir diş hekimine başvurun
    Florürlü bir diş macunu kullanın.
    Şekerli yiyecekleri ana öğünlerde tüketin, yemek aralarında bir şey yememeye özen gösterin.
    Çürüklerin erken yakalanması için belirli periyotlarla diş hekimine başvurun. Belirli periyotlarla diş hekimine görünmek diş çürüklerinin erken teşhisini sağlıyor.