Doğumdan Sonra Kilo Verme Egzersizleri

Konusu 'Hamilelik ve Çocuk Bakımı' forumundadır ve Elif tarafından 26 Nisan 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Doğum Sonrası Zayıflamak ve Egzersiz

    Egzersizler, doğumdan sonra kilo vermenize yardımcı olur, ruh halinizi ve enerjinizi yükseltir. Bebeğiniz ile birlikte büyüyen o hafif sarkmaları biraz sıkılaştırmaya yardımcı olabilir. Ama bir yandan bebeğinizi emzirirken, diğer yandan düzenli olarak fitness derslerine veya bebek programlarına katılmanız zor olabilir, özellikle çocuğunuza bakan bir bakıcı yoksa.. İşte kendinize egzersiz yapmak için nasıl zaman ayırabileceğinize dair, size bazı öneriler:

    * Fitness dersleri sırasında, çocuk bakım hizmeti veren yerel toplum merkezlerini arayın.

    * Anne ve bebek egzersizlerine ya da anne ve bebek pilates derslerine katılın. Bunlar artık spor merkezlerinde oldukça yaygınlaşmaya başladı.

    * Doğum öncesi katıldığınız yoga derslerinin verildiği stüdyoda, size aynı zamanda doğum sonrası Yoga dersleri veya anne-bebek yoga derslerinin verilip verilmediğini kontrol edin.

    * Bebeğinizi bebek arabasına koyarak günde on ile yirmi dakika yalnız veya anneler grubundan birkaç arkadaşınızla yürüyerek oturduğunuz çevreyi keşfedin.

    Herhangi bir resmi egzersiz dersine katılmaya saatleriniz uymuyorsa, ağzına kadar yiyecekle dolu bir bebek arabası ile bayır yukarı çıkmanın, bunu denemeyen birine göre iyi bir egzersiz olmayacağını unutmayın.

    Doğumdan sonra vücudun eski haline gelebilmesi için doktorun önerisi ile bazı egzersizler yapılabilir.
    Ama bu egzersiz hareketlerine en erken 2 gün sonra başlanmalıdır. Şayet doğum sezaryen veya epizyotomi uygulaması ile gerçekleşmişse daha geç başlamak yararlı olacaktır.

    Doğumdan sonra yapılabilecek egzersizlerden bazıları aşağıdaki gibidir;

    Sırt üstü yere uzanın tabanları yere değecek şekilde dizlerinizi bükün. Kolları kalçalara doğru uzatın. Bel sabit kalacak şekilde kasıklar yukarı doğru sıkıştırılır.
    10 saniye bu pozisyonda kalınır.
    Sırt üstü yere uzanın ve yine tabanlar yere değecek şekilde dizleri bükün. Kollar aynı şekilde kalçalara doğru uzatılır. Dizleri göğse doğru yaklaştırımaya çalışın.
    Bu pozisyonda nefesinizi tutun ve 8-10 saniye kadar bekleyin.
    webokur.net​