Egzersizin Faydaları Nelerdir Ödev

Konusu 'Ödevim var' forumundadır ve Nehir tarafından 3 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. Egzersizin Faydaları Nelerdir Nedir

    Pek çoğumuz fiziksel aktivitemizi arttırarak sağlığımızı geliştirebiliriz. Egzersiz sadece ABD’de her yıl yaklaşık ikiyüzbin hayat kurtarabilir. Daha da önemlisi düzenli fiziksel aktivite engellenebilir en yaygın 11 ölüm nedeninin pek çoğuna olumlu etkide bulunup, hastalığa yakalanma riskini veya hastalığın şiddetini azaltır.

    Egzersizin aşağıdaki durumların hepsinde önemli faydaları olduğu bilimsel çalışmalarla ispatlanmıştır:

    - Şişmanlık ve fazla kiloların azaltılması
    - Kalp ve damar hastalığı riskinin düşürülmesi ve tedavisi
    - Tip 2 diyabet (şeker hastalığı) ve metabolik sendrom riskinin düşürülmesi ve tedavisi
    - Bazı kanserlerin oluşma riskinin azaltılması
    - Kemik ve kasların güçlendirilmesi
    - Akıl sağlığı ve duygudurumun (mood) geliştirilmesi
    - Yaşlıların güçlendirilmesi, düşme riskinin azaltılması ve günlük rutin aktivitelerinin (giyinme, beslenme, hareket etme, vb.) kolaylaştırılması
    - Daha uzun yaşama ihtimalinin arttırılması.

    Düzenli egzersiz pek çok insan için daha sağlıklı ve daha uzun bir hayat sunabilecek en etkili araçtır. Maalesef pek çoğumuz “gençliğin, sağlığın, boş zamanın” ve diğer bazı önemli değerlerin önemini ancak onları kaybettikten sonra anlıyoruz. Halbuki herbirimiz yalnız veya -daha iyisi- eş, dost ve arkadaşlarımız ile birlikte yapabileceğimiz fiziksel aktiviteler bulabiliriz.

    Gelin egzersize başlamada veya devamda öne çıkan bazı engelleri ve alınabilecek bazı tedbirleri inceleyelim:

    Egzersiz yapmak için yeterli vaktim yok:

    1. Günlük işleriniz arasına 10’ar dakikalık 1-3 seans yürüyüş koyabilirsiniz. Egzersizin faydalanmak için illa 30-60 dakika kesintisiz yürümeye gerek yok.

    2. Arabayı park yerinin en uzak bölgesine park edip, yürümek dahi işe yarar. Günde 10,000 adım yürüyenlerin şişmanlık sorunlarının, 5,000 adımdan az yürüyenlere göre daha az olduğu tesbit edilmiştir.

    3. Hafta sonunda çocuklarınızla veya arkadaşlarınızla yaptığınız bazı aktiviteleri fiziksel aktiviteye çevirebilirsiniz: Yürüyüş, bisiklet sürmek, evde masa tenisi oynamak, vb.

    Egzersiz yapmak için çok tembelim:

    1. “Mükemmel iyinin düşmanıdır” diye boşuna dememişler. Başkalarına bakıp moral bozmak yerine gerçekçi hedefler belirlemek çok daha akıllıcadır.

    2. Vaktinizin % 10’unu planlamaya, % 90’ını uygulamaya ayırın. Analiz paralizine esir olmayın. Beş dakikalık bir yürüyüşle bile başlamak önemlidir. Başlamak işin yarısıdır.

    3. Bazıları sabah, bazıları öğlen, bazıları da akşam üstü egzersiz yapmayı cazip bulabilir.

    4. Egzersize haftalık takviminizde önemli bir aktivite veya toplantı gibi zaman ayırın.

    Egzersiz sıkıcı:

    1. Sevdiğiniz aktiviteleri yaparsanız, devam etmek daha zevkli ve kolay olur.

    2. Bir kaç aktivite arasında rotasyon yapabilirsiniz: Yürümek, yüzmek, top oynamak, bahçe işi yapmak, vb.

    3. Ailenizle, arkadaş veya komşularınızla birlikte egzersiz yapabilir, takım oyunları oynabilirsiniz.

    4. Yeni bir kursa veya yerel bir spor kulübüne katılıp yeni fiziksel aktivite veya sporları deneyebilirsiniz.

    Başkalarının ne deyip, ne düşüneceklerinden çekiniyorum:

    1. İlk önce evde bir egzersiz videosuna uyarak veya egzersiz aleti kullanarak başlayabilirsiniz.

    2. Şu anki halinize bakıp kendinizi eleştirmek yerine, başladığınız için kendinize kredi verip, yakında daha idmanlı (fit) olacağınızı düşünün.
    İşten sonra çok yorgun oluyorum, egzersiz yapacak halim kalmıyor: Aslında bir kaç egzersiz seansından sonra enerjiniz artmaya başlayacaktır.

    Çoğumuzun yaşam tarzı son yıllarda bilgi teknolojisi, vb. nedenlerle çok daha sedanter (inaktif) hale geldi. Halbuki insan vücudu fiziksel aktivite yapmaz ise işlerliğini ve dinamizmini durduğu yerde yitirir. Günümüzde düzenli fiziksel aktivite bir ihtiyaç haline gelmiştir. Egzersize başlarken orta dereceli bir aktivite ile başlayıp yavaş yavaş tempoyu arttırmak doğru olanıdır. Hamlamış bir vücudu aşırı zorlamak faydadan çok zarar getirir. Egzersize başlamadan önce bir doktora danışmak olası kazaları önler.

    Egzersiz yaparak eş, dost ve çevremizdekilere örnek olmak hepi-mize yakışır.