Emzirme döneminde anne ne yemeli

Konusu 'Hamilelik ve Çocuk Bakımı' forumundadır ve Demir tarafından 2 Şubat 2014 başlatılmıştır.

  1. Emzirme döneminde ne yemeliyim

    Anne sütünü arttıran iki önemli faktör vardır. İlki bol sıvı alımıdır. Günde 3 litreye yakın sıvı alınmalıdır. Bu sıvı ihtiyacı su, taze sıkılmış veya % 100 katkısız meyve suları, süt, çorba, komposto veya ayrandan karşılanabilir. Ne kadar bol sıvı alınırsa anne sütü hacmi de o kadar artar. İkinci faktör ise sık emzirmedir. Anne ne kadar sık emzirirse o kadar sık uyarılarak süt yapımını arttırır. Yeni doğan bebeğin midesi yaklaşık 1 çay bardağı kadardır. Anne sütü çok kolay sindirilebilen bir besindir. Bu yüzden yenidoğan bebeği annenin 2 saatte bir emzirmesi gerekmektedir. Ethica İncirli Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı İrem Çelik emzirme döneminde annelerin beslenme konusunda nelere dikkat etmeleri gerektiğini anlattı:

    KAFEİN ANNE SÜTÜNE GEÇER

    Bebeğiniz gibi sık beslenin. Uzun süre aç kalmayın. Ana öğünlerden 2- 2,5 saat sonra küçük ara öğünler yapın.

    Vitamin ve mineral gereksinmenizi karşılamak için her öğününüzde sebzeler ve/veya meyveler yer alsın.

    Omega-3 yağ asidi bebeklerin beyin ve göz gelişiminde oldukça etkilidir. Özellikle yağlı balıkların (somon, levrek vb..) omega-3 yağ asidi miktarı daha fazladır. Yalnız yüksek miktarda cıva içerebilecek balıklara dikkat edin . Ton balığını günde 180 g ile sınırlayın. Eğer hiç balık sevmiyorsanız günde 2 adet ceviz yiyebilirsiniz. Tablet şeklinde omega-3 yağ asitlerinin kullanımı hakkında doktorunuza danışın.

    Kafein anne sütüne geçebilir ve bebeği rahatsız edebilir, erken yaşta bebeğinizi kafeinle tanıştırmayın. Kahve veya çayda günde 2 fincanı aşmayın.
    Emzirme döneminde diyet yapılmamalıdır. Çünkü anne emzirme ile günde 500 kaloriye yakın enerji sarfeder. Gebelik döneminde vücudun depoladığı yağlar, anne sütünün yapımında kullanılır.


    Emzirme dönemi için örnek menü


    Sabah: Açık çay, 1-2 ince dilim beyaz peynir
    4-5 adet zeytin, domates salatalık (söğüş)

    Reçel/ Bal / Pekmez, ekmek


    Kuşluk: Meyve / Meyve suyu
    Öğle: 1 kase çorba

    4-5 yemek kaşığı pilav veya makarna veya Ekmek, etli sebze yemeği, 1 kase yoğurt / ayran


    İkindi: Meyve / Meyve suyu, beyaz peynirli tost veya iki küçük dilim börek, açık çay

    Akşam: 1 kase çorba, 4-5 yemek kaşığı sebze yemeği 2-3 köfte büyüklüğünde et
    1 kase yoğurt / ayran

    Salata Ekmek


    Gece: Meyve
    1 su bardağı süt


    BAHARAT TERCİHİNİZ OLABİLİR

    Kalsiyumdan zengin süt ve süt ürünleri tüketiminizi arttırın n Salam, sosis, sucuk gibi şarküteri ürünlerinin tüketim sıklığını en azından bu dönemde azaltın.n Eğer gün boyu etli yemek yemediyseniz, mutlaka yumurta yiyin. n Baharatları hayatınızdan çıkarmanıza gerek yok. Bebeğiniz çok hassas olduğunu belli etmedikçe baharatlı, asitli ve gaz yapıcı yiyeceklerden kaçınmanıza gerek yok.