Facebook'u Nasıl Kullanmalı?

Konusu 'Web Haber' forumundadır ve Elif tarafından 22 Şubat 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Markalar Facebook'u Nasıl Kullanmalı?

    Facebook'u bilinçli kullanmanın yolları facebook kullanmanın yolu

    Sosyal medyanın en önemli ağlarından biri olan Facebook, dünyadaki birçok kişi tarafından kullanılırken, sosyal medyadaki markaların çoğunluğu da Facebook’u kullanmaya başladı. Böylece Facebook artık önemli bir pazarlama aracı olma yolunda ilerliyor. Markalar ciddi bütçeler ayırıyor. Ancak marka sayfalarının yöneticileri başarılı olamıyorsa, şirketlerin Facebook’a ayırdıkları bütçede boşa gidiyor.İşte bu makalemizde markaların Facebook’ta daha etkili iletişim kurabilmelerini sağlamak için neler yapması konusunda bilgilere yer vereceğiz.

    [​IMG]

    Markalar, adını duyurmak için bir Facebook sayfası açıp, daha sonra ihmal etmemeliler. Çünkü insanlar sosyal medyada, özellikle Facebook’ta o markanın sayfasını ziyaret edip, ürünlerle ilgili soru, eleştiri veya yorumlarını bildiriyorlar. Eğer marka gelen bu olumlu veya olumsuz cevap veremiyorsa o markanın Facebook’ta olması hiçbir şey ifade etmiyor. Hatta facebook'ta bulunmamaları gerekiyor. Çünkü cevaplanmayan bu sorular veya eleştiriler, marka için kötü olur ve büyük krizlere maruz kalmasına neden olabilir.

    Facebook sayfanızın beğeni sayısını arttırmak için reklam vermeyi düşünüyorsanız, hedef kitlenizi daraltmanız ve nokta atışı yapmanız faydalı olacaktır. Doğru hedef kitlesi hem reklamınızın etkisini arttıracak hem de topladığınız kitle ile kaliteli iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

    Facebook sayfanız çoğalıp kalabalıklaşmaya başladığında, Facebook İstatistik bölümünden faydalanarak, elinizdeki kitleyi değerlendirmeniz gerekir. İstatistik bölümünden, sayfanızdaki kişilerin cinsiyet, yaş, ülke, şehir, dil gibi dağılımlarını görerek buna göre paylaşımlar yapabilirsiniz.

    Ayeıca Facebook Edgerank Algoritmasına da ilgili olmanız gerekir. Facebook Edgerank ile ilgili detaylı bilgi sahibi olup bu özellikten faydalanabilirsiniz.

    Facebook sayfanıza belli bir kitleye ulaştığınızda onları istatistiksel olarak değerlendirdikten sonra, geriye onlarla etkileşime geçmek kalıyor.

    Etkileşime geçmek için kullanılan birkaç yöntemi bulunmaktadır. Bunların her biri abonelerinize soru sormaya dayanıyor. Soru sormak, her zaman insanları harekete geçirmenin en etkili yöntemlerinden biidir.

    Facebook’ta soru sormanın örneklerini şöyle verebiliriz. Mesela “Cevabınız (A) ise beğenin, (B) ise yorum yazın” yöntemi her zaman işe yarar. Bu nedenle insanlara bir soru sorun ve en az iki yanıt seçeneği belirtin ve insanlardan bu soruya, beğenerek ya da yorum yazarak cevap vermelerini isteyin.

    Diğer bir yöntem de, puanlama tarzı sorulardır. Mesela bir fotoğraf paylaşarak, takipçilerinizden o fotoğrafa 1 ila 10 arası puan vermelerini isteyebilirsiniz. Takipçileriniz puanları yorum olarak yazarken, sayfanızın da etkileşimi artacaktır.

    Başka bir yöntem ise; boşluk doldurma oyunları. Takipçileriniz ile etkileşime geçmek için “En sevdiğim gün .......... Çünkü ...........” gibi cümlelerle takipçilerinizi harekete geçirebilirsiniz.

    Bunların dışında bazı markaların sıkça gerçekleştirdiği “Arkadaşını Etiketle” kampanyaları da oldukça etkili olmaktadır. Bunun için bir kampanya yapmanız gerekir. Daha sonra bu kampanya hakkında bir görsel hazırlayarak, takipçilerinizden en yakın arkadaşlarını bu görselde etiketlemesini isteyin. Böylelikle takipçileriniz bu görselde arkadaşlarını etiketledikçe hem etkileşiminiz artar hem de kampanyanız büyük bir hızla yayılmaya başlar.

    Sosyal medyada olası bir krizin başlamasına engel olmak gerekir. Bunu sağlamak için, her gelen olumlu olumsuz yorumla ilgilenilmelidir. Aksi takdirde hiç beklemediğiniz bir anda, tek bir kullanıcının başlattığı ayaklanma medyada hızla yayılıp, markanız adına kötü izler bırakabilir.
    Bilinmesi gereken diğer bir husus kullanıcıların markanızı eleştirme hakları olduğunu unutmayın.İçinde küfür ve hakaret barındırmayan hiçbir yorum silinmemeli. Gelen olumsuz yorumların nedenini sorarak, bu yorumlara olabildiğince hızlı çözümler bulmanız markanız için iyi bir imaj yaratacaktır. Ayrıca sorun yaşamış bir müşterinizin yorumunun altına cevap yazarsanız ve çözüm bulup çözümü de yorum olarak paylaşırsanız, aynı problemi yaşayan diğer bir çok müşterinizin yeni yorumlar yapmasını engellemiş olursunuz.
    Çünkü daha önce aynı problemi yaşamış birinin yorumunu gören müşteriniz onun altındaki yorumları okuyarak, çözüme nasıl ulaşabileceklerini görecek ve uygulayacaktır.