Giovanni Gentile Kimdir Biyografisi

Konusu 'Hayat hikayeleri' forumundadır ve webkolik tarafından 29 Temmuz 2013 başlatılmıştır.

  1. webkolik

    webkolik Süper moderatör Yönetici

    Giovanni Gentile Biyografi,

    Giovanni Gentile Kimdir Hayatı Hakkında bilgi
    (1875-1944)


    İtalyan, filozof ve bilgini Giovanni Gentile Yeni Hegel'ci akımın öncülerinden biridir. Faşist korporatif devlet felsefesine ilişkin çalışmalarıyla tanındı.

    30 Mayıs 1875′de Sicilya’da Castelvetrano’da doğdu, 15 Nisan 1944′de Floransa’da öldü. Floransa ve Roma üniversitelerinde hukuk, dil bilim, tarih, yazın tarihi ve felsefe öğrenimi gördü. 1917-1944 arası Napoli, Palermo, Pisa ve Roma üniversitelerinde felsefe profesörü olarak çalıştı. 1922′de I. Mussolini hükumetinde eğitim bakanı oldu. İtalyan eğitim sistemini faşist anlayışa göre düzenledi. 1924′de, görevinden ayrıldıktan sonra, Ulusal Faşist Kültür Kurumunun başına getirildi, bu görevini 1943′de Mussolini’nin düşüşüne değin sürdürdü. Faşizme karşı olanlarca öldürüldü.

    Gentile’nin felsefeye olan ilgisi Hegel’in yapıtla*rını okumakla başladı. Önce hukuk, yazın, dil bilim gibi konularda çalıştı, sonra Hegel’i inceledi, ona yeni bir yorum getirerek İtalya’da benimsenmesine katkıda bulundu. Özellikle 1910′dan sonra Croce ile birlikte Hegel felsefesinin içerdiği sorunları yeniden ele aldı. Bu çalışmaları sonucu İtalya’da, Croce ile birlikte, Yeni Hegelcilik’in öncüsü sayılır.

    Gentile, toplumun sınırsız bir duygu ve düşünce Devlet karışımından oluştuğu kanısındadır. Bu büyük karşıanlayışıım, belli görüşler doğrultusunda, sürekli olarak, yeni kurumlar ve düzenler yaratacak güçtedir. Bu düşünce karışımına, belli bir biçim kazandıran erk, devlet adını alır. 1915′e değin özgürlükçü, yaratıcı, bireye değer veren bir devlet anlayışını savunan Gentile sonra düşünce değiştirir, faşizme dayalı bir korporatif devlet kuramı geliştirir. Bu kurama göre faşizm sürekli oluş içinde bulunan bir düşüncedir, bir 4 kültürdür. Faşizme dayalı devlet bütün hakların, “Edimci insan değerlerinin kaynağıdır. Devlet bireyden önce idealizm” dir, birey bir sonuçtur. Devlet kendi bütünlüğünü sağlamak, geleceğini güven altına almak için bütün yollara başvurabilir. Devletin dışında ve üstünde bir güç yoktur. “Faşizm yalnız bir devlet felsefesi değil, ulusun bütün istenç ve düşüncesini biçimlendirmeyi amaç edinen bir yaşam felsefesidir”.

    Başlıca Eserleri: Rosmini e Gioberti, 1898, (“Ros- mini ve Gioberti”); La Filosofia de Marx; 1898, (“Marx’ın Felsefesi”);Sommario die Pedagogia, 1912, (“Pedagoji