Giriş (Input) Araçları

Konusu 'Web Bilgisayar' forumundadır ve Elif tarafından 5 Aralık 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Bu birimler bilgisayarın dış ortamla ilişkisini düzenleyen yani dış ortamdan bilgisayar içerisine bilgi akışını sağlayan donanım birimleridir.Giriş birimleri olarak da ifade edilir.Günümüzde en çok kullanılan giriş birimleri; fare, klavye, tarayıcı, dokunmatik altlık ve oyun çubuğudur.şimdi bunları daha ayrıntılı bir şekilde inceleyelim:

    1. Fare
    Giriş birimi olarak en çok kullanılan donanım elemanıdır. Genel olarak iki tür fare vardır:

    Mekanik Fare
    Toplu farede denilen mekanik fareler, hareketlerini altlarında bulunan plastik bir topun hareketinden alır. Fare altında bulunan topun hareketi, yatay ve düşey şekilde sıralanmış iki adet silindiri hareket ettirir ve bu hareket sonucu ekran üzerinde bulunan imleç hareket eder.

    Optik Fare
    Bu tür fareler, alt tarafında bulunan led veya lazer ışığının hareket ettiği zemine çarpması ve geri dönen yansımanın koordinatları hesaplanarak harekete dönüştürülmesi mantığıyla çalışır. Günümüzde toplu fareler yerini optik farelere bırakmıştır.

    2. Klavye

    İlk üretildikleri tarihten itibaren klavyeler; zaman içerisinde birçok değişime uğramış ama hiçbir zaman vazgeçilmemiş bir giriş birimidir. Klavye; üzerinde harfler, rakamlar ve özel karakterler bulanan bir donanım elemanıdır. Klavyeler; standart klavyeler ve multimedya klavyeler olmak üzere iki gruba ayrılır. Harf dizilişine göre ise Q ve F olmak üzere iki çeşit klavye vardır.
    F Klavye
    Türk harflerine göre dizayn edilen bu klavyenin ilk harfi F ile başladığı için F klavye adını almıştır.

    Q Klavye
    İngiliz dilinin özelliklerini taşıyan bu klavyenin ilk harfi Q ile başlar.

    3. Tarayıcı

    Bazen bir kitaptaki bilgilerin bilgisayar ortamına aktarılması veya kağıt üzerindeki bir resmin posta yoluyla bir arkadaşa gönderilmesi gerekebilir. Bu durumda çözüm olarak tarayıcılar kullanılır. Tarayıcı dış ortamdaki bir metni, resmi ve bir nesneyi tarayarak bilgisayar ortamına aktarmayı sağlayan giriş birimidir. Fotokopi makinesine benzetilebilir.

    4. Dokunmatik Altlık (Touchpad)

    Üzerinde bulunan algılayıcıar sayesinde hareketi algılayarak bunu imlecin hareketine dönüştüren donanımdır. Genellikle dizüstü bilgisayarların fare sistemlerinde kullanılır. Bir fare ile yapılan her türlü işlem bu donanım sayesinde yapılabilir.


    5. Oyun Çubuğu (Joystick): http://www.webokur.net/konu/joystick-oyun-cubugu-nedir.25738/
     
    Son düzenleme: 5 Aralık 2013