Göz sağlığı için ne yenilmeli

Konusu 'Güncel bilgiler' forumundadır ve Nehir tarafından 9 Ağustos 2014 başlatılmıştır.

  1. sağlıklı gözler için ne yemeli

    Doktorlar göz sağlığı için beslenme şekli ile ilgili tavsiyelerde bulunuyor.
    Sağlıklı gözlere sahip olmak isteyenlere uzmanlar;sofralarında havuç limonlahana ve kabak çekirdeğine yer açmalarını öneriyor.

    Sağlıklı Gözler İçin Havuç ve Lahana Yiyin
    Günümüzde birçok insan ofis ortamında bilgisayar ya damasa başında çalışıyor. Kuru havanın hakim olduğu böyle bir ortamda sürekli bilgisayar ekranına bakarak çalışmak göz sağlığını olumsuz etkiliyor. Bir grup Alman göz doktoru tarafından kaleme alınan ve Almanya’da çok satan ‘Heute Schon Vitamine Gegessen?’ (Bugün Vitamin Yedinizmi?) adlı kitap göz sağlığını korumaya yönelik önemli beslenme tavsiyelerini içeriyor. Kitaba göre; sadece beslenmemizde bazı meyve ve sebzelere yer vererek dünyaya ömür boyu sağlıklı gözlerle bakmanız mümkün…

    MAKARNA MERCEĞİ GÜÇLENDİRİYOR

    Kitapta yer alan bilgilere göre; özellikle renkli sebze ve meyvelerin tüketimi göz sağlığının korunmasında çok önemli bir rol oynuyor. Bu tür meyve ve sebzelerde bulunan E ve C vitaminleri görme bozukluğuna yakalanma riskini azaltıyor.
    Bu nedenle Alman uzmanlar bol bol kuşburnu karalahana kivi karnabahar limon mandalina ve şeftali
    tüketilmesini tavsiye ediyor. Makarna ve pirincin de tüketiminde aşırıya kaçılmadığı sürece gözlere iyi geldiğini belirten uzmanlar; badem susam ceviz kabak çekirdeği ve yer fıstığının da göz sağlığı için çok yararlı besinler olduğunu belirtiyor. Tüm bu besinler hem göz merceğini güçlendiriyor hem de yaşlanmanın sebep olduğu görme bozukluklarının önüne geçiyor. Göz sağlığı için en yararlı yağlar ise ayçiçek yağı ve zeytinyağı olarak sıralanıyor.

    PEYNİR RETİNAYI KORUYOR

    Mısır ve ıspanak gibi zeaksantin içeren gıdalar ile yeşil lahana maydanozmarul brokoli pırasa kabak ve biber gibi lutein içeren birtakımsebzeler ise retinanın güçlenmesini sağlıyarak göz sağlığına katkıda bulunuyor. Öte yandan; istiridye peynir ve Brüksel lahanası gibi çinko açısından zengin besinler de yaşlılık döneminde retinanın korunmasına yardımcı oluyor. Havuç ise içerdiği A vitamini sayesinde göz sinirlerini güçlendiriyor. Omega-3 açısından zengin olan uskumru ve somon gibi balıklar da görmeyi tehdit eden yaşa bağlı sarı nokta hastalığını ve kadınlarda göz kuruluğu riskini azaltıyor.