Günde Alınması Gereken Yağ Miktarı

Konusu 'Bitkisel Tedavi' forumundadır ve Lavinia tarafından 20 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. Günlük Alınması Gereken Yağ Miktarı ne kadar

    Bir günde alınması gereken yağ miktarı yaklaşık olarak 50 gramdır. Sporcular için bu rakam 100 gr.'a kadar çıkabilir.
     

  2. webkolik

    webkolik Süper moderatör Yönetici

    Cevap: Günde Alınması Gereken Yağ Miktarı

    Araştırmalara göre, günlük alınan kalori miktarının yüzde 15'i yağlardan sağlanıyor. Bu miktar; kalp krizi, obezite ve diyabet riskini en aza indirmek için yeterli. Mesela bin 500 kalorilik bir diyet yapıyorsanız alabileceğiniz yağ miktarı 50 gramla sınırlı. Ortalama bir kişinin günlük alması gereken yağ sınırı da bu civarlardadır yani günlük alınması gereken yağ miktarı 50 gr. diyebiliriz. Sporcular için bu rakam 100 gr.'a kadar çıkabilir.

    1 gram yağ yaklaşık 9 kalori vermektedir. Ancak bu büyük değere rağmen, yağların enerjiye dönüşmesi için gerekli oksijene, diğer enerji veren besinlere nazaran daha fazla gereksinim olur. Örneğin karbonhidratlara nazaran, yağın enerjiye dönüşebilmesi için daha fazla oksijen gerekmektedir. Bu da en az % 10 daha fazla oksijen kaybına yol açmaktadır.
    Normal zamanlarda yüksek yağ alımı, şişmanlığa, kalp hastalık ve krizlerine neden olabilir. Yağ alım oranınız nekadar düşük olursa, kalp ve damar hastalıkları riski de o derecede azalır.

    Yağ alım düzeyinizin sağlık ve sportif amaçlarınıza göre ayarlanması önemlidir.

    Bu 1000 kalorilik yağ gereksiniminin;
    % 10'u Poli-doymamış yağlardan ( Ayçiçeği, mısırözü.)
    % 10'u Mono- doymamış yağlardan ( Zeytinyağı )
    % 5'i doymuş yağlardan ( Tereyağı, margarin vs. ) olmalıdır.
    Buna göre 60 gram ile 120 gram arasındadır.