Günlük Su Tüketimini Artırmanın Yolları

Konusu 'Bunları biliyormuydunuz' forumundadır ve Elif tarafından 18 Haziran 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Günlük Su Tüketimini Artırmanın Yolları Nelerdir?

    Hayatımız için çok önemli olan bu sıvıyı yeteri miktarda almayarak kendimizi kuruttuğumuzu biliyor musunuz?Aşağıda su içmenizi sağlayacak önerileri uygulayarak daha fazla tüketimde bulunabilirsiniz.


    *Her gün işyerinize geldiğinizde su için, bu davranışı alışkanlık haline getirin.

    *Masanın üzerinde her zaman temiz cam bir şişede su bulundurun.

    *Çay- kahve fincanınıza su koyup tüketin. Bunu hep sırayla yapabilirsiniz; bir defasında çay, diğerinde de su koymak gibi. Böylece çay-kahve tüketiminiz yarıya inecek ve su tüketiminiz de artacaktır.

    *Su içmeniz gerektiğini hatırlatan minik not kâğıtları size yardımcı olacaktır.

    *Su içmeyi unutma! şeklindeki notlar, aldığınız kâğıtları bilgisayar monitörünüzün üzerine, arabanızın camına yapıştırabilir veya cüzdanınızın içine koyabilirsiniz.

    * Her akşam iş çıkışı su içmeyi alışkanlık haline getirin.

    * Her sabah kalktığınızda ilk işiniz su içmek olsun.

    * Her gece yatmadan önce mutlaka bir bardak su için.

    * Çantanızda minik bir şişe su bulunması; toplu taşıma aracı ile trafikte uzun süre kalma gibi acil bir durumda oldukça faydalı olacaktır.

    * Arabanızda her ihtimale karşı en az 1 şişe içme suyu bulundurun.


    *Çay ve kahve çok tüketiyor, içmeden uzun süre duramıyorsanız ve yeteri kadar su da tüketmiyorsanız, buna da artık bir dur demenin zamanı gelmiş demektir. Çay ve kahve diüretik içeceklerdir. Yani vücuttan su atımına sebep olurlar. Vücudun su kaybetmesini önlemek için de kaybedilen su miktarını yerine koymak gerekir.


    Gün içerisinde ne kadar su tüketmelidir?

    - Bu miktar özellikle yaz aylarında artış göstermektedir. Terlemenin artması ile sıvı kaybı söz konusu olacağından yaz aylarında; 0,5 ya da 1 litre daha fazla su tüketilmelidir.

    - Ortalama 1,5 – 2,5 lt arasındaki su tüketimi normaldir. Genellikle su ihtiyacımız gün içerisinde besinlerden sağladığımız enerjiye göre değişkenlik göstermektedir.

    - İş yerinde sigara molası yerine su molası verin.

    - Aldığımız kalori miktarı kadar su tüketmelisiniz. Mesela 1.500 kalori enerji içeren bir diyet alıyorsanız; su gereksiniminiz de ortalama 1,5 litre olmalıdır.