Hamile Kalmak İsteyenlerin Yememesi Gerekenler

Konusu 'Hamilelik ve Çocuk Bakımı' forumundadır ve Elif tarafından 8 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Annenin sağlıklı bir bebeğe sahip olabilmesi için, hamileliği süresince dikkat edeceği hususlar

    Gebe kalmaya çalıştığınız dönemde, bir kadeh alkolün çok fazla zararı olmayacaktır. Bunun için gebe olmadığınıza emin olmanız gerekir. Çünkü alkol karnınızda gelişen bebeğinize zarar verebilir. Bu nedenle yumurtlama dönemi ile adet olacağınız süre arasında alkol almamak en doğru seçimdir. Eğer adetiniz düzensizse ve gebe kalmada sorun yaşıyorsanız alkolü tamamen hayatınızdan çıkarmanız en iyisidir. Araştırmalar, alkolün hamile kalmaya etkisini net olarak gösterememiştir ama az da olsa hamile kalmayı zorlaştırdığı sanılıyor.

    Kafeinli içeceklerin gebe kalmayı etkileyip etkilemediği ile ilgili çalışmalar biraz karışık. Düşük dozda kafein günde yaklaşık 300 mg.'ın altındaki kafein miktarı (8 bardak kahve) gebe kalmada sorun olmaz. Ancak gebe kalmanız zorsa veya tüp bebek yapılması planlanıyorsa kafeinli içecekler tümden kesilebilir.

    Karbonhidratlar, diyet listesinde oldukça fazla yer alır. Ancak bu sizin abartmanızı gerektirmez. Beyaz ekmek, beyaz pirinç, makarna gibi rafine karbonhidratlar gebe kalmanızı engellemez ancak genel vücut sağlığınızı etkilerler. Tahılların rafine edilmesi ile 17 anahtar besleyici madde kaybolur. Bunların çoğunluğu da üremeyi destekleyen B vitamini, demir ve antioksidan türü maddelerdir. Gebe kalmak isteyen bir kadının yemek listesi, tam tahılların da yer aldığı besleyici gıdalardan oluşması gereklidir. Eğer, çoğu kadında olduğu gibi gebe kalmada sorun yaratan polikistik over hastalığınız varsa tam buğday ürünlerine özel bir dikkat göstermeniz gereklidir. Bu hastalıkta, hormonal dengesizlik nedeniyle kan dolaşımındaki insülin düzeyi kötüdür. İnsülin artışının nedeni genelde bu rafine karbonhidratlardır. Polikistik over hastalığı olan kadınlar, rafine karbonhidratlardan fazla yedikleri zaman, kanda insülin salınımları artar ve bu da yumurtalıklarda düzensiz yumurtlamaya yol açabilir.

    • Yeşil, kırmızı ve sarı renkli sebze ve meyveleri tüketin
    • Hamile kalmadan önce Balık konusunda titiz davranın.
    Kadınların doğurganlık döneminde vücudununun omega 3 yağ asidine ihtiyacı vardır ve balık da en iyi kaynaklardan biridir. Fakat deniz ürünleri yüksek oranda civa içerirler ve balıklarda civa bulunabileceği şüphesi anne adayınu korkutur. Civa, gerçekten de gelişen fetus açısından tehlikeli olabiliyor ve kadınların kan damarlarında 1 yıldan fazla süre kalabilir. Ama bütün balıklar aynı miktarda civa içermez. FDA'nın önerdiği haftada alabileceğiniz düşük civa içeren balık miktarı 30-40 gr arasında olmalıdır. Eğer vejetaryenseniz veya balık sevmiyorsanız keten tohumunu deneyebilirsiniz.


    Listeria, çiğ et ve pastorize edilmemiş süt ve süt ürünleri ile geçen bir hastalıktır. Gebe kadınlar bu tür ürünlere karşı diğerlerine göre 20 kat daha hassastırlar ve listeria enfeksiyonu gebeliğin ilk üç ayında düşüklere sebep olabilir. Hatta bazen gebe olduğunuzun farkında bile olmayabilirsiniz. Bu nedenle gebe kalmayı düşünen kadınlar, bu konuda kendilerine dikkat etmeleri gerekir. Listeria mikrobunu öldürmek için yüksek riskli gıdaları iyice kaynatın. Hiç bir gıdayı da oda ısısında iki saatten fazla bırakmayın. Çiğ köfte, Suşi gibi çiğ etle hazırlanan yiyecekleri, pastörize edilmemiş süt ve süt ürünlerini yemeyin.
    Hamile kalmadan önce folik asit takviyesine başlamak önemlidir. Çünkü nöral tüp oluşumu döllenmeden 3-4 hafta sonra başlar ki, bu dönemde çoğu kadın gebe olduğunun farkında bile değildir. İçtiğiniz multivitaminin içerisinde uygun dozda B12 vitamini de olmalı. B12 vitamini eksikliğinde nöral tüp defekti ortaya çıkabileceği düşünülür. Günlük alınan miktarın 2.4 mg kadar olması kafidir.