Hamilelikte mutlaka yenmesi gereken besinler

Konusu 'Hamilelik ve Çocuk Bakımı' forumundadır ve Ceren tarafından 27 Aralık 2014 başlatılmıştır.

  1. Ceren

    Ceren Süper moderatör

    Hamilelikte mutlaka yenmesi gereken besinler

    Tam tahıllar: Gebelik döneminde mutlaka tüketilmesi gereken besin grubudur. Tam tahıllı ekmek ve hububatlar folik asit içerirler ve önemli demir kaynaklarıdır. Ayrıca tam tahıl ürünleri beyaz ekmek ve pirinçten daha fazla lif ve demir barındırırlar.

    Baklagiller: Kuru fasulye, barbunya, nohut, mercimek, bezelye ve soya fasulyesi gebelik döneminde alınması gereken diğer önemli besinlerdir. Bu besinler önemli bir protein ve lif kaynakları olmanın yanı sıra kalsiyum, demir ve çinko açısından da oldukça zengin besinlerdir.

    Somon balığı: Somon balığı omega 3 yağ asitleri yönünden oldukça zengin bir balıktır. Bebeklerin beyin gelişimine ve görme duyusunun gelişimine oldukça önemli katkılarda bulunur. Ayrıca protein ve B vitamini kaynağıdır. Somon balığının öteki balıklara göre içindeki civa miktarı da oldukça düşüktür. Somon balığını haşlanmış ve ızgarada tüketmek daha faydalıdır. Somon balığını her hafta tüketmek faydalıdır. Fakat aşırı decerede somon balığı yemek civa miktarını artırabilir.

    Yumurta: Yumurta anne karnında bebeklerin ihtiyaç duydukları amio aistleri sağlayan proteinler bakımından oldukça zengin bir besindir. Çok yönlü bir besin olup içeriğinde 1 düzineden fazla vitamin ve mineral bulunur. Yumurta çok pişmiş olarak tüketilmeli, çiğ veya az pişmiş olarak tüketilmemelidir.

    Dutlar: Ahududu, yabanmersini ve böğürtlen ana öğün aralarında tüketilebilecek harika ve lezzetli atıştırmalıklardır. Bu meyveler potasyum, C vitamini ve lif yönünden zengindirler.

    Az yağlı yoğurt: Bir kase az yağlı yoğurtta sütten daha fazla kalsiyum bulunmaktadır. Yoğurttaki protein düzeyi oldukça yüksektir. Ayrıca yoğurt içine meyve parçaları atarak harika ve daha sağlıklı karışımlar yapmak da mümkündür.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 26 Şubat 2015