Hamilelikte Yeterli ve Dengeli Beslenmezsek Ne Olur

Konusu 'Hamilelik ve Çocuk Bakımı' forumundadır ve Misafir tarafından 20 Ekim 2012 başlatılmıştır.

  1. Yeterli ve Dengeli Beslenmediğimiz takdirde ne gibi sorunlarla karşılaşabiliriz?
     

  2. Yeterli Ve Dengeli Beslenmezsek Ne Olur

    Gebelikte Yeterli Ve Dengeli Beslenmezsek Ne Olur

    Hamilelikte Yeterli Ve Dengeli Beslenmezsek Ne Olur

    Düzenli beslenme sağlıklı her insan için gereklidir. Özellikle hamileller için hayati önem taşımaktadır. Bebeğin gelişiminde bebeğe ve annesine gerekli olan bütün vitaminlerin düzenli ve dengeli alınması gerekmektedir. Anne karnındaki bebek gıda ihtiyacını beslenme kordonu aracığı ile anneden temin etmemktedir. Anne bu gıdaları aksatırsa metabolizmadaki mevcut enerjiyi harcamaktadır. Bu durum bebeğe ihtiyacı kadar vitamini karşılamazken anneyede kalıcı gebeliğe bağlı hastalıklar bırakabilmektedir.

    Bebeği protein geliştirir: Gebelikte, siz ve plesanta, proteine gereksinim duyar. Bu nedenle, günlük fazladan 10 gram proteine ihtiyacınız vardır. En iyi protein kaynakları yumurta, et, tavuk, balık, süt, yoğurt, peynir, fındık, ceviz ve kuru baklagillerdir.

    Enerji için karbonhidrat almalısınız: Vücudun başlıca enerji kaynağı karbonhidratlar da, yeterli ve dengeli alınmalıdır. En iyi karbonhidrat kaynakları, ekmek, makarna, pirinç, mısır, tam tahıllı yiyecekler ve kuru baklagillerdir.

    Mineralleri kesinlikle unutmayın: Gebelik süresince vücut en çok iki minerale gereksinim duyar: kalsiyum ve demir. Yeterli düzeyde tüketmiyorsanız, büyüyen bebeğiniz kemiklerinizdeki kalsiyumu, kanınızdaki demiri kullanır.

    Gebelikte preeklampsi : Preeklampsi; gebeliğin 20. haftasından sonra gelişebilen yüksek tansiyon durumuna; ödem, hızlı kilo artışı ve idrarda protein kaybının eklenmesidir. Ağır preeklampsinin anne ve bebekte yaratabileceği riskler; sara benzeri kasılmalar, erken doğum, fetal kayıp, böbrek yetmezliği, intrauterin gelişme geriliği ve yaygın damar içi pıhtılaşmadır. Bu nedenle gebe kadının takibi çok önemlidir.

    Tatlılar ve ekşiler: Aşeren gebenin, sağlığa zararlı olmayan maddeleri aşırıya kaçmadan yemesi gerekir. Gebelikte genellikle turşu, muz, karpuz, soğan gibi yiyeceklere karşı aşırı istek doğabilir. Uzun süren aşermeler ise genellikle psikolojik kaynaklıdır. Gebelikte aşerme hormonal değişikliklerden dolayı genelde ilk 3 ayda daha yoğundur.alıntı

    Çocuğun kemik yapısından kas gelişimi ve zaka seviyesine kadar bu gıda alış verişi ile alakalıdır. Bu dengeli beslenme sonucunda çocuğun vücut iç ve dış yapısı güçlü bir temele dayandırılırken anne de hamilelik yan etkilerini en asgari seviyede atlatmaktadır.