Hangi Mineral Vücutta Neye Yarar

Konusu 'Güncel bilgiler' forumundadır ve Nehir tarafından 14 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. Hangi Mineral Ne İşe Yarar

    Kalsiyum

    Kemikleri ve dişleri korur, kemik kaybı ve kırılması riskini azaltır.

    Bağırsak kanseri riskinin azaltılmasına yardımcı olur.

    Uykusuzluğa iyi gelir.

    Sinir sistemine yardımcı olur.

    Doğal kaynakları: Süt ve süt ürünleri, tüm peynirler, soya fasulyesi, sardalya, fıstık, ceviz, ayçiçeği çekirdekleri, kuru fasulye, karalahana, brokoli, yeşil meyve ve sebzeler.



    Demir



    Büyümeye yardım eder.

    Hastalıklara karşı direnci arttırır.

    Bitkinliği engeller.

    Demir yetersizliğine bağlı anemiyi tedavi eder ve önler.

    Doğal kaynakları: Karaciğer, kırmızı et, kurutulmuş şeftali, irmik, yumurta sarısı, istiridye, kabuklu yemişler, fasulye, pekmez, kuşkonmaz, yulaf ezmesi.



    Magnezyum



    Yağların yakılmasına ve enerji üretimine yardımcı olur.

    Depresyonla mücadeleye yardım eder.

    Daha sağlıklı bir kardiyovasküler sistem sağlar ve kalp krizini önlemeye yardımcı olur.

    Dişleri sağlıklı tutar.

    Kalsiyumla birleşerek doğal bir sakinleştirici olarak çalışır.

    Adet öncesi sendromları (PMS) azaltır.

    Doğal kaynakları: Öğütülmemiş tahıllar, incir, badem, fındık, çekirdek, koyu yeşil sebzeler, muz.



    Potasyum



    Beyne oksijen göndererek zihinsel faaliyetlerimize yardım eder.

    Vücut atıklarının çıkartılmasında yardımcı olur.

    Kan basıncını azaltmaya yardımcıdır.

    Alerji tedavisinde faydası vardır.

    Doğal kaynakları: Turunçgiller, domates, tüm yeşil yapraklı sebzeler, nane yaprakları, ayçekirdeği, muz, patates.



    Selenyum



    Çeşitli kanserlere karşı korur.

    Kalp hastalığı ve felç riskini azaltmaya yardım eder.

    Genç elastik dokuların korunmasına yardımcıdır.

    Sıcak basması ve menopoz sıkıntılarını yatıştırır.

    Kepeğin tedavisine ve önlenmesine yardımcı olur.

    Sperm sayısını ve erkekteki verimliliği arttırır.

    Doğal kaynakları: Deniz ürünleri, böbrek, karaciğer, buğday tohumu, kepek, ton balığı, soğan, domates, brokoli, sarmısak.



    Çinko



    Dahili ve harici yaraların iyileşme süresini hızlandırır.

    Tırnaklar üzerindeki beyaz noktaları yok eder.

    Prostat sorunlarının önlenmesine yardımcı olur.

    Büyüme ve zihinsel uyanıklığı destekler.

    Zihinsel rahatsızlıkların tedavisine yardım eder.

    Soğuk algınlığının uzunluğunu ve şiddetini azaltmaya yardımcıdır.

    Doğal kaynakları: Et, karaciğer, deniz ürünleri (özellikle istiridye), buğday tohumu, bira mayası, balkabağı çekirdeği, yumurta, toz hardal.



    Manganez



    Bitkinliğin giderilmesine yardımcı olur.

    Kas reflekslerinin yardım eder.

    Osteoporozun engellenmesine yardımcı olur.

    Belleği geliştirir.

    Sinirsel hassaslığı azaltır.

    Doğal kaynakları: Tahıl, fındık, yeşil yapraklı sebzeler, bezelye, pancar.



    BOR



    Bor sağlıklı kemikler, dişler ve kalsiyum, magnezyum ve fosforun uygun metabolizması için ihtiyaç duyulan iz mineralidir. Bor . beyin fonksiyonlarını geliştirir, kemik erimesini azaltır ve kas yapar. Bor azlığı D vitamini azlığını hızlandırır. D vitaminini böbreklerde en aktif form haline dönüştürmek için gereklidir. . Östrojen gibi belli hormonların aktive edilmesi için bor gerekmektedir.

    Kaynakları: Maden suları, elma, havuç, tahıl, üzüm, yapraklı sebzeler, fındık, armut.



    FOSFOR



    Fosfor hem. kemik hem de diş oluşumu için gereklidir ve hücrelerin büyümesine yardım eder. Azlığı pek yaygın olmamakla birlikte kötü absopsiyon, endişe, kuruntu, düzensiz nefes, deri hassaslığı, zayıflık ve kilo değişimine sebep olur.

    Kaynakları: Maden suları, asparagus, mısır, süt ürünleri, yumurta, balık, meyveler, meyve suyu, pırasa, piliç, et, kepek.



    LİTYUM



    Lityum beyinin depresyon ve alkol bağımlılığı gibi . ruhsal bozuklukların sebeplerini azaltma ve önlemeye yardımcı olur. Bu mineral azlığı pek yaygın değildir.



    SÜLFÜR



    Sülfür kanı dezenfekte etmekte/temizlemekte önemlidir ve vücudun bakterilere direncine yardımcı olur. Mineraller vücudumuzun zehirli maddelere, radyasyonun ve hava kirliliğinin zararlı etkilerine karşı korur. Safra salgısını canlandırır ve yaşlanma prosesini yavaşlatır.

    Kaynakları: Maden suları, Brüksel lahanası, kuru fasulye, lahana, yumurta, balık, sarımsak, et, soğan, deniz tuzu, soya fasulyesi, şalgam.

    Kaynakları: Maden suları, inek ciğeri, patlıcan yapraklı sebzeleri pırasa, patates, tahıllar, deniz ürünleri ve domates..



    SODYUM



    Sodyum su dengesi ve etkin mide, sinir ve kas fonksiyonu için kan pH'sının seviyeleşmesi ve potasyumun hücre zarlarından dışarı pompalanması için uygun ortamı sağlamaya yardım eder. Sodyum azlığı mide krampları, anorexia, karıştırma, dehidrasyon, depresyon, baş dönmesi, yorgunluk, hayal görme, başarısı, kalp çarpıntısı, tat duyusu bozukluğu, uyuşukluk, düşük kan basıncı, hafıza bozukluğu, kas zayıflığı, tiksinme, zayıf koordinasyon, nöbet ve kilo kaybına sebep olur.

    Kaynakları: Maden suları,hamsi balığı, peynir, deniz tuzu, kabuklu deniz hayvanları, kırmızı ve yeşil biber ve deniz sebzeleri.