Hangi Yaşta Hangi Aktivite?

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Elif tarafından 4 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Hangi Yaşta Hangi Aktiviteler Yapılmalı?

    Bebeklik (0-2 yaş): Serbest oyun

    Erken çocukluk (3-5 yaş): Yürüme, koşma, yüzme, fırlatma, yakalama

    Çocukluk (6-9): Yüzme, koşma, jimnastik, giriş düzeyinde futbol ve basketbol. (Güreş gibi kompleks beceri gerektiren sporları yapmaları ise zor.)

    Genç çocukluk (10-12 yaş): Giriş düzeyinde futbol, basketbol güreş ve diğer temas oyunları önerilir. Bu aktiviteler çocuğu yaşına uygun seçilip, çocuğun görüşü alarak isteğine bağlı olarak tercih yapılmalıdır.

    [IMGALT=http://img.webokur.net/upl/uploads/hangi-yasta-hangi-aktivite-69353.jpg]hangi-yasta-hangi-aktivite-69353[/IMGALT]

    Ailelerin çocukları için yapabileceği şeylerden en önemlileri; çocuğun spor yaparken başarısızlığa düştüğü aktiviteler üzerine değil, tam aksine başarılı olduğu aktiviteler üzerine yoğunlaşmaktır. Çocuğunuz belki şok iyi bir şekilde yüzemeyebilir, ancak bunun aksine iyi basketbol oynayabilir. İşte burada ailelerin yapacağı önemli şey, başarılı olduğu alanda çocuğu ödüllendirip, teşvik etmek, cesaret vermek ve yeni aktiviteleri keşfetmesi için fırsat tanımaktır. Elinizden geldiği kadar çocuklarınızın oyunlarına dahil olmak, beraber aktivite yapmaya çabalamak gereklidir. Aile bireyleri çocuklarla beraber bir spor veya egzersiz yaparken, çocuklar öncelikle aile bireylerini kendilerine model olarak alır.Onlara iyi bir model olabilmek için bir rol üstlenmelidir. Bunu yaparken birlikte eğlenme hususu ön planda tutulmalıdır.