Hicri takvim ve miladi takvimin başlangıç noktası nedir kısaca

Konusu 'Kısa Özet Bilgiler' forumundadır ve Nehir tarafından 2 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. hicri takvim ve miladi takvimin başlangıç noktasını belirleyen olay nedir

    Hicri takvim ay’ın güneş etrafındaki dönüşü bir yıl olarak alan takvimdir. Miladi takvimle arasında oluşan gün farkı bundan dolayıdır. Bir takvimin başlangıç tarihi insanlar açısından oldukça etkisi olan önemli bir olay olması kabul edilir.

    Medine’de İslam Devleti’nin kurulmasından Ömer devrine kadar Müslümanlar bazı önemli olayları tarih başlangıcı kabul edip buna göre zamanlarını tayin etmekteydiler.(Ficar Savaşı, Veda Haccı gibi).

    Üçüncü halife Ömer’in halifeliği zamanında peş peşe fetihlerin yapılması sonucu İslam Devleti’nin sınırları genişledi. Genişleyen sınırlar içerisinde birkaç resmi belgede tarihe bağlı iletişim sorununun yaşanması üzerine zaten uzun zamandır var olan bu ihtiyaç gündeme geldi.

    Böylece hicretin 17. senesinde toplanan bir heyetle, Hicri takvim İslam takvimi olarak kabul edildi.

    Hicri Takvim, Hz. Muhammed’in (s.a.a) Mekke’den Medine’ye hicretini başlangıç kabul eden ve Ay’ın Dünya çevresinde dolanımını esas alan bir takvim sistemidir. Hicri Takvim; Hicri Şemsi ve Hicri Kameri Takvim olmak üzere ikiye ayrılır.

    Hz. Muhammed (s.a.a), Safer ayının 27. günü birinci halife Ebubekir ile birlikte Medine’ye hicret etmek üzere Mekke’den ayrılmış, 4 gece Sevr Mağarası’nda kalmış. 1 Rebiülevvel Pazartesi günü Sevr Mağarasından Medine’ye doğru yola çıkmışlardır. 8 Rebiülevvel / 20 Eylül 622 Pazartesi günü Kuba köyüne gelmiş. Burada Kuba Mescidi’ni inşa etmiş ve 12 Rebiülevvel Cuma günü Medine’ye doğruhareket etmişlerdir.

    Miladi Takvimin Başlangıcı

    1926′ dan itibaren kullandığımız takvimdir. Günes yılını esas alır. Temeli Mısırlılara dayanır. İyon ve Yunanlılar kanalıyla Batıya aktarılmıstır. Romalılar Sezar zamanında JULYEN takvimi olarak düzenlemis ve kullanmıslardır. Yeniçağda Papa XII.Gregor tarafından yeniden yapılan düzenlemelerle GREGORYAN TAKVİMİ olarak anılmıştır. Günümüzde ise Milat takvimi denilmektedir. Milat takvimi Hz. İsanın doğusunu (sıfır) kronolojinin baslangıcı olarak kabul eder.Öncesine MÖ (Milattan önce), sonrasına da MS (Milattan sonra) denilmiştir.

    1 Ocak 1926 dan itibaren Türkiyede tamamen yürürlüğe girmiştir. (Ülkemizde 1 Mart 1926′da milâdî takvim kabul edilmiştir. Rumî takvim ise bütçe ayarlamalarında kullanılmıştır. 1983 yılında malî yılbaşının Ocak ayının birinci gününe alınmasıyla da tamamen kullanımdan kaldırılmıştır. 26 Aralık 1925 tarihinde çıkarılan bir yasayla diğer bütün takvimler yürürlükten kaldırılarak yerine, bugün kullandığımız milâdî takvim kabul edilmiştir.).

    Böylece Türkiye, ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal alanlarda Avrupa devletleri ile ilişkilerini geliştirmeye ve çağdaşlaşmaya yönelik önemli bir adım atmıştır.

    Günümüzde dünya devletlerinin birçoğu bu takvimi benimsemiştir.