Hızlı okuma teknikleri nelerdir

Konusu 'Zengin Bilgiler' forumundadır ve ahra tarafından 4 Nisan 2012 başlatılmıştır.

  1. Hızlı okuma teknikleri nelerdir


    Hızlı okuma tekniklerinden bazıları şunlardır:

    * Göz talimle gitgide daha hızlı görmeyi öğrenebilir, tıpkı halter kaldırmakla, şınav çekmekle kol kaslarının gelişmesi gibi.
    * Göz talimle satırın 2-3 yazısını , hatta tamamını bir bakışta görmeyi öğrenebilir. Yavaş okuyan kişiler okuduklarını en az anlayanlardır. durarak okunan şeylerde anlama azalır. Çünkü beyin gözden hızlıdır.
    * Göze daha hızlı görmeye alıştırmak.
    * Bir defada 2,3,4 kelimeyi birden okumayı öğretmek.
    * Tamamıyla sessiz okumaya alıştırmak.
    * Gereksiz geri dönüşleri, tekrar okumaları önlemek.
    * Anlayışı çelmeleyen düşünüş engellerini kaldırmak.
    İlk önce her satırda gözün kaç kere durakladığını tesbit etmek gerekmektedir. Ona göre hızlı veya yavaş okuyucu olduğumuzu anlarız. Önce denemelerle dakika tutarak okuma hızınızı ölçün. Sonra parçayla ilgili soruları yanıtlayıp yüzde olarak anladıklarınızı tesbit edin.
    * Okurken kelimelrin tam üstüne bakarak okumayın, az altına bakın ve satırı hep o hizada okuyun.
    * Hem satırların altına doğru bakın, hem de gözünüzü birkaç kelimeyi birden görmeye alıştırın.
    * Tam sayfa değil de bir sütun bulun, satırlardaki ilk ve son kelimelerin altını çizin vya yuvarlak içine alın, gözünüzü bir baştakine bir sondakine baktırarak okuyun, aradaki kelimeleri görmeye çalişın.
    * Bu sefer tam aksine satırların ilk ve son kelimelerine bakmadan satırdan satıra geçin.
    * Bu denemeden sonra bir satırda 2-3 kelimeyle esaslı talime geçin. Her iki üç kelimenin birini çembere alın, gözünüzü sadece bu çemberlere yönelterek okuyun.

    Sayfa ve sütunları 2 veya 3'e yukardan aşağıya bölün. Belli bir ritm izleyin.
    1-) Her bir kelime bloğu içinde okunan kelime sayısını artırmaya çalışır (görme açısının genişletilmesi).

    2-) Her bir okuma bloğunun okunma süresini azaltmaya çalışır (görsel algılama ve beynin algılama hızının artırılması).

    3-) Okunan blokların kayıpsız olarak beyne yerleştirilmesini hedefler (beynin hafızaya yerleştirme ve hatırlama becerilerinin geliştirilmesi).

    4-) Yukarıda belirtilen maddelerin sonucu olarak geri dönüşlerin ve takrarlı okumaların minimuma indirilmesi (konsantrasyonun artırılarak anlama oranının yükseltilmesi).