İftar Ve Sahur Yemek Listesi

Konusu 'Nefis Ev Yemekleri' forumundadır ve Yavuz tarafından 27 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. İftar Ve Sahur Yemek Listesi

    İftar Ve Sahurda Ne Yemek Yapılabilir

    Ramazan Ayının sıcak mevsime denk gelmesi ile birlikte, yemek seçimleri daha zor ve dengeli olmak zorunda. Gün boyu açlığın verdiği iştah ile metobolizmamızı zorlamadan gerekli olan gıda ihtiyaçlarını almak için aşağıdaki menüyü değerlendirebilirisiniz.

    İşte sağlıklı iftar için yapılması gerekenler:

    İlk olarak yıkanmış üç-beş-on adet hurma
    Sonra sızma zeytinyağlı, ev yapımı ılık bir çorba
    Ardından akşam namazı
    Namazdan sonra -en fazla- iki kap yemek
    Tam buğday unundan yapılmış ekmek
    Ev yapımı yoğurt, salata, -şekersiz- pekmezli veya meyve sulu hoşaf, su
    Dua ve teravihe doğru şekersiz çay ve sık sık su
    Teravihten sonra meyve, su, gerekiyorsa şekersiz -yeşil- çay

    Sağlıklı bir sahur sofrası için :

    Hurma, iftarda olduğu gibi sahurun vazgeçilmezi olmak zorunda. (Kabuklu gösterişsiz hurmalar önerilir)
    Sonra sızma zeytinyağlı, ev yapımı ılık bir çorba…
    Susuzluğu artırmayacak hafif gıdalar
    Tam buğday unundan yapılmış ekmek
    Ev yapımı yoğurt, salata, -şekersiz- hoşaf, su
    Şekersiz çay ve sık sık su
    Meyve, yeşil çay

    - Beyaz ekmek, reçel ve baklava gibi tatlılar, şekerli çay, çeltik olmayan beyaz pirincin pilavı, patates kızartması gibi ürünler, hem oruçlu kimseyi çok çabuk acıktırır, hem de sağlıksızdır.

    - Çay, maden suyu, meyve suyu, gazlı içecekler, kola vs vücudun su ihtiyacını gidermezler. Bu nedenle, iftar ve sahur arasında en az 2,5 litre -çok terleyenler ve kilolular için daha fazla- su tüketilmeli.

    - Sucuk, salam, sosis, hazır çorba gibi ürünler -Çin tuzu olarak bilinen- MSG içereceğinden susuzluğu artırır ve bağımlılık yaparlar.

    - Şeker, tatlandırıcı ve bunları içeren petrokimya ürünü sözde gıdalar, acıkmayı ve susamayı hızlandırırlar.

    - Gazlı içecekler, hazır meyve suları, kolalar ve dondurmalar özellikle Ramazan’da tüketilmemeliler.

    - Az yemek değil, bilakis sağlıksız, niteliksiz ve çok yemek daha fazla acıktırır.

    - Soya ve mısırdan meydana gelen tavuk etinden uzak durulmalı, kuzu ve keçi eti öncelikli olmalı. Ama eti her gün değil, haftada bir -en çok iki- kez yemek, daha sağlıklı kalmaya yardım eder.
    [​IMG]