İftarda ve Sahurda Neler Yemeliyiz

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Lavinia tarafından 21 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. Ramazan'da Sahur ve İftar'da ne yenir?

    İftarda ve Sahurda neler yenmeli

    Ramazan ayı geldi. Beslenmemize normalde olduğundan daha fazla dikkat etmemiz gerekiyor. Uzun süre aç kalınacağı içins ahurda sizi tok tutacak besinler ve bol miktarda sıvı tüketmelisiniz. Sahurda glisemik indeksi düşük yani kolay kana karışmayan yiyecekler tercih edilmelidir. Bunun için beyaz ekmek yerine kepekli ekmek, meyve suyu yerine meyvenin kendisi tercih edilmedir. Ayrıca yoğurt, peynir, yumurta, süt gibi midenin boşalma süresini uzatan protein bakımından zengin besinler tüketmelisiniz. Günlük ihtiyacınız olan 2-2.5 litre sıvıyı iftarla sahur arasında tüketmeniz gerekiyor.
    İftar sofranız ise normal bir akşam yemeğinden daha hafif olmalıdır. Genel olarak oruç açılırken su ile birlikte 2-3 adet hurma veya zeytin, peynir gibi iftariyelikler yenildikten sonra az yağlı bir çorba içilebilir. Çorba çeşidi olarak kremalı, et sulu çorbalar yerine ezogelin, mercimek, tarhana ve sebze çorbaları gibi besin değeri yüksek ama kalorisi düşük çorbaları tercih edilebilir. Ana yemek olarak ise et, tavuk çeşitlerinin haşlama, ızgara, fırında, pişirme kağıdında, sebzelerle gibi sağlıklı pişirme yöntemleri ile hazırlanmış olanları tercih edilmeli.
    Tuzlu ve şekerli gıdalar yerine süt, peynir, yumurta, mercimek, sebze çorbası gibi yiyecekler tüketilmelidir. İftardan sonra ağır tatlılar yerine meyve alınması daha sağlıklıdır.
    Kompostolar, mevsim salataları, yoğurt, ayran ve cacık iftar sofralarının çok sağlıklı tamamlayıcılarıdır. Yemeklerin yavaş yenmesi ve iyi çiğnenmesi hem doymanızı kolaylaştırır, hem de sonrasında midede dolgunluk, ağrı, şişkinlik sorunlarını önler.