İlkbahar Stresinden Kurtulmak İçin Öneriler

Konusu 'Web Haber' forumundadır ve Elif tarafından 13 Mart 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Stresten Kurtulabilmek İçin Pratik Öneriler

    Bahar Yorgunluğu ve Tükenmişlik Sendromu

    Bahar, canlılığı ile hayatımızı her yönden sarmaya hazırlanıyor. Kışın alınan kilolar, mevsimsel geçişlerden dolayı hissetiklerimiz, iş stresi ve bunun gibi birçok depresyon hali baharın enerjisi ile son bulacak. İşte uzman doktorların önerdiği ruhunuzu arındırma yöntemleri..

    İlk adım stresten arınmak ve bunun için derin nefes alın..

    Dik olarak oturun ya da ayakta durun. Derin derin yavaşca nefes alın. Havanın ciğerlerinize dolması ile birlikte göbeğiniz şişecektir. Nefes alışınızı hissetmek için elinizi karnınıza koyun. İçinizi havayla doldurduktan sonra birkaç saniye nefesinizi tutun. Şimdi de bir mumu üflüyormuş gibi nefesi dudaklarınızın arasından verin. Nefesin dışarı çıkarken hissettirdiği duygu üzerinde yoğunlaşın. Bunu beş altı kez tekrarlayın ve sonra da sakince oturun.

    [​IMG]

    Pozitif düşünün..

    Sevdiğiniz işlerle uğraşmak stresi azaltmanıza yardımcı olacaktır. Nelerden hoşlandığınıza karar verin ve bunları düzenli olarak yapmaya çalışın.

    Küçük egzersizleri hayatınıza katın. Yaşamınızı daha aktif bir hale getirin

    Daha önce düzenli egzersiz yapmadıysanız yavaş yavaş başlayıp giderek seviyesini arttırabilirsiniz.

    Egzersize, arabanızı gideceğiniz yerin uzağına park etmekle, asansöre binmek yerine merdivenleri kullanmakla başlayabilirsiniz.

    Evde, bahçe veya ev işleri ile uğraşın. Kısa bir yürüyüş bile stresle baş etmenizde oldukça yardımcı olacaktır. Daha aktif olmak için neler yapabileceğinizin listesini yapın. Her hafta veya iki haftada bir listenize yeni şeyler ekleyin.

    Mümkünse her gün aynı saatte kalkın.

    Sabah kahvaltısı yapın. Öğün atlamayın, ara öğünlerle günlük öğün sayınızı arttırın. Söz gelimi iki tabak yemek yiyecekseniz tabağın birinin yemek değil, salata tabağı olmasına dikkat edin.
    Açık büfe restoranlarından uzak durun. Siparişlerinizi mümkünse tezgâhtaki yemekleri görmeden verin.

    Bol bol su için. Yemeklerden sonra dişlerinizi fırçalayın. Diş fırçaladıktan sonra muhtemelen canınız bir şey yemek istemeyecektir.


    Açık hava yürüyüşlerini ve oksijenin yoğun olduğu yerleri tercih edin.

    İşyeriniz, evinizde asansör varsa kullanmayın, merdivenleri kullanın.

    Kısa mesafelerde aracınızı kullanmayın, yürümeye özen gösterin.

    Her gün mutlaka duş alın. Önce sıcak, sonra soğuk geçişlerde vücudunuza jimnastik yaptırın. Suyun terapi yapıcı etkisini unutmayın.

    Sporu hayatınıza dahil edin. Egzersize vakit bulamadığınız veya kısıtlı zaman ayırabildiğiniz takdirde, günlük hayatınıza daha enerjik ve aktif hale getirebilecek ufak detaylar katın.

    Özellikle masa başı işiniz var ise arada yerinizden kalkıp ofisi dolaşın, gün içinde vücudunuzu hareketsiz bırakmayın.