İnsan kaynakları yönetimini etkileyen çevresel faktörler

Konusu 'Güncel bilgiler' forumundadır ve Nehir tarafından 14 Nisan 2014 başlatılmıştır.

  1. İnsan kaynakları yönetimini etkileyen çevresel faktörler nelerdir

    İKY faaliyetlerini etkileyen çevre faktörleri dış ve iç çevre faktörleri olarak iki gruba ayrılır:

    a) Dış Çevre Faktörleri: Yasa ve mevzuat, toplum, sendikalar, teknoloji, ekonomi, işgücü piyasası, müşteriler, pay sahipleri ve rakip kurumlardır.

    b) İç Çevre Faktörleri: Vizyon, misyon ve amaçlar, politikalar, yönetim anlayışı, örgüt kültürü ve çalışma kalitesidir.

    Bu anlamda vizyon ve misyon belirlemek son derece önemlidir; çünkü ileri dönük olarak kurulacak tüm stratejik hedefler ve planlar bunların doğrultusunda ortaya konacaktır.

    Politikalar: Bir kurumun yönetiminin, amaçların daha iyi şekilde başarılması için örgütün her fonksiyonel alanda politikalar belirlemesi gereklidir. Bu bağlamda insan kaynakları yöneticisinin faaliyetlerini etkileyebilecekleri bazı politikalar şu şekilde sıralanabilir:


    ·Personele emin ve güvenli bir iş ortamının sağlanması,

    ·Personelin teşvikini sağlayıcı sistemlerin geliştirilmesi,

    ·Boş kadroların öncelikle iç kaynaklardan doldurulması,

    ·Periyodik olarak bütün personelin eğitime tabi tutulması vb.