İskelet sisteminin sağlığını korumak için ne yapmalıyız

Konusu 'Soru ve cevaplar' forumundadır ve Lavinia tarafından 6 Ocak 2013 başlatılmıştır.

  1. İskelet sağlığını korumak için ne yapmalıyız

    1- Dengeli beslenilmelidir.
    2- İskelet ve kasların gelişmesi için yaşa uygun spor yapılmalıdır.
    3- Kemiklerin ve dişlerin gelişmesi için kalsiyum ve fosfor içeren (et, süt, yumurta, yoğurt, peynir vs.) besinlerle birlikte D vitamini alınmalıdır. (D vitamini eksikliğinde çocuklarda raşitizm, büyüklerde osteomalizi denilen kemik erimesi hastalığı oluşur.)
    4- Kemiklerin gelişmesi için yeterince (D vitamininin görev yapabilmesi için) güneş ışığı alınmalıdır. (Özellikle çocuklarda)
    5- Sivri burunlu, dar ve yüksek topuklu ayakkabılar giyilmemelidir.
    6- Ağır yük taşınmamalıdır.
    7- Aşırı kilolardan ve spordan kaçınılmalıdır. (Kemiklerde şekil bozukluğu oluşur.)
    8- Duruş ve oturuş biçimlerin dikkat edilmelidir. (Sandalyeye dik oturulmalıdır, kambur durulmamalıdır.)
    9- Dik yürünmelidir.
    10- Yük taşınırken veya kaldırılırken dengeli (iki elle) tutulmalıdır. Çanta tek omuzda taşınmamalıdır, yükler dizleri bükmeden kaldırılmamalıdır.
    11- Kasların güçlenmesi için protein içeren besinler alınmalıdır.
    12- Kırık, çıkık ve burkulmalarda (çıkıkçıya ve kırıkçıya değil) doktora gidilmelidir.
    13- Uygun ve düzenli bir şekilde, vücudu fazla yormadan egzersiz yapılmalıdır.