Kahvaltının Faydaları Nelerdir

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Nehir tarafından 2 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. Kahvaltının Yararları Nelerdir

    Sabahları süreniz kısıtlı da olsa hazırlayabileceğiniz pratik ve esnek seçenekler ile sağlıklı bir kahvaltı yapabilirsiniz.

    Sağlıklı Bir Kahvaltının Faydaları

    Kahvaltı güne sağlıklı ve besleyici bir yemekle başlama şansı verir. İşte kahvaltının yetişkinler için yararları:

    - Daha fazla vitamin ve mineral alırsınız,

    - Daha az yağ ve kolesterol tüketirsiniz,

    - Sabahları dikkatiniz ve verimliliğiniz artar,

    - Kilo kontrolü sağlarsınız,

    - Daha az kolesterol aldığınız için kalp hastalığı riskiniz azalır.

    Çocuklar İçin Kahvaltının Yararları

    Kahvaltı çocuklar ve ergenlik dönemindeki gençler için de oldukça önemlidir. Amerikan Beslenme Birliği’ne göre, kahvaltı yapan çocuklar:

    - Günlük besin ihtiyaçlarını karşılarlar,

    - Daha iyi konsantre olurlar,

    - Problem çözmedeki yetenekleri gelişir,

    - Daha uyanık olurlar,

    - Okuldan daha az uzak kalırlar,

    - Fiziksel olarak daha aktif olurlar

    İşte sağlıklı bir kahvaltıda olması gerekenler:

    Tam tahıllar (tahıl gevrekleri, tahıllı krakerler veya tost), az yağlı proteinler (fıstık ezmesi, iyice haşlanmış yumurta), az yağlı süt ürünleri (az yağlı yoğurt, az yağlı peynirler ve yağı alınmış süt) ile meyve ve sebzeler. Taze meyve suyu ya da şeker içermeyen yüzde 100 meyveli içecekler.

    Kahvaltının Yararları İle İlgili Araştırma

    Imperial College London tarafından yapılan araştırmada, kahvaltı yapmayanların, öğle yemeğinde daha çok yemek yediği ve gün içerisinde abur cubur yemeye daha meyilli olduğu ortaya çıktı. Araştırmada, manyetik rezonans görüntüleme cihazına (MR) bağlanan normal kilodaki katılımcılara, paketlenmiş abur cubur fotoğrafları gösterildi. Katılımcıların, kahvaltı yapmadığı günler ile kahvaltı yaptığı günlerdeki beyin hareketleri izlenen araştırmada, kahvaltı yapmadıkları günlerde beyinlerinde abur cubura karşı “meyil” olduğu gözlendi.

    Kahvaltı yapmayan katılımcılarda, beynin dürtüleri kontrol eden orbitofrontal kortekste, kalorili yiyeceklere karşı aşırı bir istek olduğu belirlendi. Bu kişilerin ayrıca öğle yemeğinde, kahvaltı edenlere göre yüzde 20 daha fazla kalori aldığı ifade edildi.

    Araştırmaya imza atanlardan Tony Goldstone, MR cihazıyla yapılan deney sonucu, kahvaltı yapmayan katılımcıların daha çok acıktığının ve öğle yemeğinde daha çok yemek yediğinin belirlendiğini söyledi. Glasgow Üniversitesi’nden Dr. Catherine Hankey, kahvaltının iştahı dengelediğinin altını çizerek, kişilerin daha fazla yemek yemesinin önüne geçtiğini söyledi.

    Hankey, kahvaltı etmenin kan şekerini düzenlediğini ve kişiyi kalorili yiyeceklere karşı daha “iradeli” kıldığını anlattı.

    Araştırma, Londra’da “Neuroscience 2012″ isimli konferansta sunuldu.