Kalça ve Basen eritme yöntemleri

Konusu 'Sağlık Rehberi' forumundadır ve Nehir tarafından 28 Mayıs 2014 başlatılmıştır.

  1. Kalça ve Basen eritme hareketleri

    Bir sandalye alın ve ön tarafına uzanın ve ayak topuklarınız saldayenin uç kısmına gelecek şekilde yere uzanın. Kollarınızı açarak ve ellerinizin yardımıyla dengenizi sağlayın.

    Sağ veya Sol bacağınızı yukarı doğru düz bir şekilde ( Dizinizi Kırpmayın, yere 90 derece olacak) kaldırın ve derin bir nefes alarak tekrardan yavaş bir şekilde ve yine dizinizi bükmeden indirin.

    Her bir bacağınıza bunu en az 20 defa yapın. Daha sonra aynı şekilde diğer bacağınız içinde Yapın.



    Sandalyeden destek alarak dengenizi sağlayın ve Ayak parmak uçlarına basın. Bunu yaparken Sandalye ile aranızda biraz mesafe olsun, Saldalyeye çok yaklaşmayın. Bel kısmını bükmeden hafif sandalye’ye yüklenerek bir bacağınızı Kaldırın ve diğer bacağınızın dizine resimde ki pozisyona getirin.

    Yerde Kalan bacağınız Sabit Kalacak şekilde kaldırdığınız bacağınızı dışarıya doğru açın. Bacağınızı tam açtıktan sonra yavaşça öne doğru getirin ve diğer bacağınızla birleştirin.

    Bu Hareketleri Yaparken Ayak Parmaklarından inmeyin. Sürekli aynı pozisyonda kalın. Bu Hareketleri 15-20 Kere tekrar edin.



    Sandalyeye sırtınız dönük şekilde , ayağınızı sandalyenin üstüne koyun.

    Ellerinizi Belinize koyun ve Yavaşça kalçanızı aşağıya doğru getirin ve dizinizi bükün. Diziniziz ayak parmaklarını geçmemesine dikkat edin. Bu pozisyonda deris alın kalkarken yavaşça verin.

    Bu Hareketi yaklaşık 10 defa tekrarlayın.


    Bir sandalyenin önüne geçip kollarınızı yanlarda serbest bırakın. Dizleriniz 90 derece olana dek yavaşça çömelip kollarınızı yere paralel kaldırın.

    Ani bir hareket ile doğrulun ve kollarınızı dik bir şekilde kaldırıp ayak parmaklarınızda yükselin. İki saniye bekledikten sonra tekrar çömelme pozisyonuna geçin.