Kalp ve damar sağlığını korumak için ne yapmalıyız kısaca

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Ceren tarafından 19 Kasım 2015 başlatılmıştır.

  1. Ceren

    Ceren Süper moderatör

    Kalp ve damar sağlığını korumak için ne yapmalıyız maddeler halinde

    · Eğer sigara içiyorsanız en kısa zamanda bunu terk etmeli hattasigara içilen ortamlardan kaçınmalısınız. Bugün kalp merkezlerinin koroneryoğun bakım servislerinde yatan hastaların %90’ından fazlası sigara içen kişilerdir.

    · Bulunduğunuz şartlar ne olursa olsun iyimser olmayaçalışın. Karamsarlık,kin ve nefret duygularının yaşamı kısalttığı çalışmalarlakanıtlanmıştır.Bütün bu duygu değişimlerinin kalbinizi yoracağını damarlarınızıbozacağını unutmayın.

    · Beslenmenize dikkat edin. Akdeniz tipi diyetin kalbinizindostudur. Özellikle fastfood gıdalardan uzak durun. Kendinize katı kurallarkoymayın. Tabii ki zaman zaman kebap ya da şarküteri ürünlerinden yiyeceksiniz;ama önemli olan bunların sıklığı, miktarı ve daha sonra uygulayacağınız detoksprogramı olmalıdır.

    · Hareketsiz yaşamdan uzak durun. Kendiniz ve kalp damarsağlığınız için hergün yarım saat yürüyüşe vakit ayırın. Yakın mesafeleri araçyerine yürüyerek gidin, asansör yerine merdivenleri kullanın. Yürüyüşlerinizisahilde ya da ormanlık arazilerde yapın. Yoğun trafiğin olduğu yollar yürüyüşiçin uygun yerler değildir.

    · Tansiyon sorununuz varsa mutlaka bunu çözümleyin. Tuzdan vetuzlu mamullerden uzak durun. İlaç kullanıyorsanızilaçlarınızı ve kontrolleriniziihmal etmeyin. Tansiyon sinsi bir hastalıktır ve çoğu zaman hiçbir yakınmanızolmadan da kalp damar ve beyin damarlarınızda hasarlar oluşabileceğiniunutmayın.

    · İdeal kilonuzda olmaya çalışın. En basit önlem, yiyecekleriniziyarıya indirmek hareketinizi ikiye çıkartmak olabilir. Dengeli beslenme ve egzersizlesorunu çözemiyorsanız,diğer nedenleri araştırmak amacıyla doktorunuza başvurun.

    · Eğer şeker hastalığınız varsa, mutlaka doktor kontrolündedengede tutmalısınız. Şekerin damarlarınızı bozmasına izin vermeyin.

    · Düzenli yaşam,uyku düzeninizin iyi olması kalpsağlığınızı önemli olarak etkilemektedir, Eğer uykuda solunum durması sorununuzvarsa mutlaka çözümlenmesi gerekir.

    · Grip gibi hastalıklardan korunmak için aşılanabilirsiniz.Daha önceden kalp hastalığınız varsa uygun aşılanma takviminizi doktorunuzadanışın. Soğuk havalarda zorunlu olmadıkça eforlu işlerden kaçının, Soğukhavaların kalp krizini tetiklediğini unutmayın.

    · Arkadaş çevrenizi tekrar düzenleyin, Size, stres venegatif enerji veren kişilerin yerine pozitif katkısı olan, neşeli bol sohbetlikişiler ile görüşün. Unutmayın iyi dostlukların ömrü uzatıcı etkisivardır.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 17 Kasım 2015