Kilo Vermek İçin Altın Kurallar

Konusu 'Sağlıklı Yaşam' forumundadır ve Elif tarafından 8 Mart 2013 başlatılmıştır.

  1. Elif

    Elif Yönetici Admin

    Kilo vermenin altın kuralları


    BOL SU İÇİN

    Diyet ve spor yapanlar özellikle su içmeyi asla ihmal etmemeli. Çünkü sürekli enerji tüketen vücut, susuz kalmaya daha fazla meyillidir. Su, zayıflamada çok etkili değildir ama vücudun nemli kalmasını ve sistemlerin doğru çalışması için önemlidir.


    DENGELİ BESLENİN

    Alınan kalori kadar egzersiz yapmanın doğrudan kilo kaybettirmediğine dikkat çekiliyor. Ortalama bir insanın günlük beslenmesi, yüzde 15 protein, yüzde 25 yağ, yüzde 60 karbonhidrat içermeli.

    ALKOLÜ AZALTIN

    Alkol vücutta yağa dönüşür, metabolizmayı yavaşlatır ve kilo alımını hızlandırır. Uzmanlar zayıflamaya çalışan kişileregünde bir kadehten fazla alkol tüketmemelerini öneriyor.

    DIŞARDA YEMEKLERE DİKKAT EDİN

    Sürekli dışarda yemek yiyen veya yemek zorunda kalanlar, tercihlerini diyetlerine uydurmalı. Çok fazla çıkmayanlar ise, haftada en fazla bir kez dışarda yemek yeme ödülüyle motive olabilir.


    DİNLENİN

    Uyku ve dinlenme de kilo vermek için temel bir gerekliliktir. Uyumak, sadece dinlenmeyi değil, sindirim sisteminin de dengelenmesini sağlayarak enerjinin dengeli harcanmasına yardımcı olur.


    DİSİPLİNLİ BESLENİN


    Diyet yapmanın “aç kalmak” veya “şok zayıflamak” gibi karşılıkları olduğunu düşünmek hedefe ulaşmayı zorlaştırır. Disiplini bozmamak için farklı öğün seçenekleri hazırlayarak sıkılmanın önüne geçin.


    GERÇEKÇİ OLUN

    Kendinize en uygun diyeti, sevdiğiniz yiyecekler ve tüketme oranınıza göre seçin. Asla aç kalmamaya ve atıştırmalarınızın sağlıklı olmasına dikkat edin.

    GERÇEKÇİ EGZERSİZLER YAPIN

    Bir profesyonelden yardım alarak istenilen kilo ve forma ulaşmak için en doğru spor programını seçin. Standart programlar, herkese uymayabilir.

    LİFLİ YİYECEKLERİ TÜKETİN

    Çok lifli besinler doyduğunuz hissini verir ve çabuk acıkmanıza engel olur. Beyaz ekmek yerine kepeklisini, beyaz pirinç yerine esmerini tüketin. Lif oranı yüksek mercimek, kuru fasulye, nohut gibi gıdalara öncelik verin.


    SPOR YAPIN

    Egzersizi, hayatınızın bir rutini haline getirin. Ancak günlük bir aktivite gibi disiplin içinde yapılan egzersiz sonuç verir.


    YEMEKLERİ HAFİFLETİN

    Sevdiğiniz fakat ağır olduğu için diyetinize uymayan yemekleri sağlıklı pişirme yöntemleriyle evde hazırlayabilirsiniz.

    [​IMG]